JÁTÉKRA FEL!

Klimász Csabáné: Tűzharc / Lovagi torna-királyi párbaj

  1. A játék neve, címe: Tűzharc / Lovagi torna-királyi párbaj
  2. A játék pedagógiai célja: logikus gondolkodás fejlesztése, kooperatív készség fejlesztése, cél, hogy tudjanak együttműködni, együtt dolgozni
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játékterület biztonságos legyen a játékosok figyelmét felhívni az esetleges balesetveszélyre : ne fejre dobjanak, lehetőleg pontosan célozzanak, és lábra dobjanak
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: térfél elvásztó kötél, bóják, megkülönböztető mellény a csapatkapitányoknak, labdák( jelen esetben szivacslabda)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a játéktér kijelölése, berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játéktér berendezése, kellékek kihordása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékra tulajdonképpen a tanóra előtti szabadidőben került sor. Már a kellékek kihordása felkeltette a gyerekek figyelmét, érdeklődését. Lovagi torna néven ismertettem a játékot, ahol a király az ellenséges csapat mögött foglalja el a helyét. Cél az ellenfél lovagjait kidobni labdával.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat két csapatra osztjuk. Kijelölünk két csapatkapitányt, akik kiválasztják a csapatuk tagjait. A csapatok a saját térfelükön helyezkednek el, míg a csapatkapitányok az ellenfél háta mögött. Két labdával dobálnak a másik térfélre. Ha valakit találat ér, az a csapatkapitány mellé áll és továbbra is részt vehet a játékban, mivel, ha odakerül a labda, ők is dobálhatják hátulról az ellenfelet.
  18. A játék lezárása: Ha elfogynak a játékosok, abban az esetben a csapatkapitány áll be a játéktérre. A játék véget ér, ha a csapatkapitányt kidobták, vagyis a két király közül az egyik elesik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Fontos a dicséret, a győztes/ek megtapsolása. A csapatkapitányok választhatják ki a következő játék két csapatkapitányát/királyát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nagyobb gyerekeknél több labdával (4) lehet játszani, a labdával el lehet ütni az ellenfél labdáját, ha elkapja a játékos, nem kell a csapatkapitány mellé állni, ha a csapatkapitány mellett álló játékos kap el labdát, visszaállhat a játéktérre
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Klimász Csabáné