A játék neve, címe: Mennyire ismerlek?
A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy a résztvevők mélyrehatóbban megismerjék egymást és jobb kollegiális/baráti kapcsolatot alakítsanak ki egymással.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a játékot asztalnál ülve játsszuk, így nem igényel biztonsági intézkedést.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Dobókocka a témakörök ikonjaival, cetlik, íróeszközök.
Technikai igény: Székek, asztal.
Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítése, eszközök kiosztása, cetlik megírása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A cetlik kitöltése minden játékos kezdő feladata a játék lebonyolításához.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetés, dobókocka ikonjainak bemutatása, megnevezése.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok az asztal körül ülnek. Minden játékos kap a következő témakörökhöz 2-2 cetlit, amelyet ki kell töltenie a saját életére vonatkozóan.
Témakörök: • család : Bármilyen 2 információ a saját családjáról. Lehet családtagok neve, egy közös tulajdonság, ami jellemző az adott családra vagy bármilyen kulcsszó, ami rájuk vonatkoztatható. • hely: Bármilyen 2 hely megnevezése, ami az adott játékosra vonatkozik. Lehet olyan hely/ ország neve, ami a kedvence, de lehet olyan helységnév is, ahol élt, tanult stb. • étel: A játékos 2 kedvenc ételének neve. • könyv&zene: Az egyik cetlin a játékos kedvenc könyvének címe és írója, a másikon a kedvenc együttese/zenei száma/zenei irányzata kerül felírásra. • film: A játékos 2 kedvenc filmjének címe. • hobby: A játékos 2 legkedveltebb időtöltése.
Ha minden játékos kitöltötte a cetlijeit, az összes cetlit témakörönként összekeverjük, és az asztalra rakjuk, úgy hogy az információk ne látszanak. A legfiatalabb játékos kezd. Dob a dobókockával egy témakört. A kidobott témakör kártyái közül felhúz egyet, felolvassa, hogy mi áll rajta és megpróbálja kitalálni, hogy kire vonatkozhat. Ha sikerül neki, akkor megtarthatja a kártyát, ha nem, akkor szabad a gazda alapon az kapja meg, akié volt az információ. Ha valaki a saját cetlijét húzza ki, akkor a többi játékos fél percre becsukja a szemét és ő újra elrejtheti a cetlit máshová. Miután mindenki kinyitotta a szemét, húz egy újabb kártyát. Fontos, hogy előfordulhat, hogy ugyanazt az információt írja két játékos. Ilyen esetben nem szabad elárulni, hogy valaki még ugyanezt írta, hiszen később még ugyanúgy ki kell találni a másikra vonatkozóan is.
A játék lezárása: A játék addig tart, amíg van cetli az asztalon. Ha a cetlik elfogytak, akkor mindenki összeszámolja, hogy hány információt sikerült kitalálnia és az nyer, aki a legtöbbet tudta összegyűjteni.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megbeszélhetjük, hogy milyen új információkat tudtunk meg egymásról és mely információk okozták a legnagyobb meglepetést.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet további témakörökkel fejleszteni, akár egy másik dobókocka bevonásával is.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályainak folyamatos betartatása, a cetlik asztalra helyezésének felügyelése.
Egyéb/megjegyzés: A játékot 5 kolléganő játszotta (akik pedagógusok) és évek óta ismerik egymást. A játéknak nem előfeltétele, hogy régi ismerősök játsszák, de más esetben érdemesebb könnyebb információkat írni a kártyákra. A játék résztvevői nagyon élvezték a játékot, és külön öröm volt számukra, hogy ennyi év után is ennyi új információt tudtak meg a másikról.
A játékot lejegyezte: Kleinné Turcsányi Tünde