JÁTÉKRA FEL!

Klábné Varga Katalin: Tétova sárkány

  1. A játék neve, címe: Tétova sárkány
  2. A játék pedagógiai célja: Meglévő ismeretek fejlesztése. Fizikai állóképesség, ügyesség fejlesztése (célbadobás, célzás, labdadobás, labdafogás, labda elkapása). Kitartásra nevelés. Együttműködés, csapatmunka, összedolgozás fejlesztése. Figyelem, koncentráció fejlesztése. Közösségi magatartás fejlesztése. Kudarc elviselésének fejlesztése. Szem-kéz koordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket önmaguk és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 fitt labda, 6 kézilabda, 30 bója, (2 színben) jelmezek
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A bóják elhelyezése a terem két végében, a kézilabdák és a jelmezek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 2-2 tanuló segítségével a bóják felállítása egysoros vonalban a teremben kijelölt helyen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 csapat kijelölése, (zöld és piros) jelmezek kiosztása, a csapatokon belül apródok, fegyvervivők és lovagok kinevezése, elhelyezkedés a bóják mögött.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Ti a Zöld király és a Piros király katonái vagytok. Külön-külön várban éltek a bójákon túli területen. (Kezemmel mutatom a bójákkal elkerített részt.) Az országba tévedt egy félelmetes sárkány, és nem tudja eldönteni, hogy melyik várat támadja meg előbb. (A fitt labdát a terem közepére állítom.) A feladatotok az lesz, hogy labdabombával elkergessétek a sárkányt. Cél az, hogy minél messzebb jusson a sárkány a váratoktól. De figyelj, mert nehezíteni fogok! Ha elkiabálom magam, hogy fegyvervivők akkor csak ők bombázhatnak a sárkányra. Ha azt kiáltom hogy apródok vagy lovagok, akkor pedig csak ők vehetik célba a sárkányt mindkét várból. Nem léphettek túl a bójákon! Csak a várból lőhettek! De, egy-egy merész vitéz kimerészkedhet a várból, és az elgurult bombákat összegyűjtheti, visszadobhatja a bajtársaknak. (A két katonát megnevezem.) A játékot sípszóval indítom és sípszóval állítom meg.
  18. A játék lezárása: Sípszó a vége, a játékot én zárom le. Az a csapat nyer, aki a másik várához juttatja a sárkányt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapatokat megdicsérem, megköszönöm a fegyelmezett játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Több sárkánnyal (fitt labdával) játszhatjuk. 2. A sárkányok különböző méretűek (fitt labda, pöttyös labda, teniszlabda). 3. A sárkányok különböző méretűek és pontot érnek (minél kisebb a sárkány annál több fejű, és annál több pontot ér). 4. Helyszín megválasztásával nehezítek: szabadban, füves területen, egyenetlen földön.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a játékosok testi épségére, a szabályokat betartatom.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalataim szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Klábné Varga Katalin