JÁTÉKRA FEL!

Kissné Vigh Zsuzsanna: Labda posta

  1. A játék neve, címe: Labda posta
  2. A játék pedagógiai célja: Együtt működő képesség fejlesztése az egymással egyszerre összehangoltan végzett mozgások közben. Egymás nevének elsajátítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szivárvány ernyő mozgatása során egymás testi épségének megóvása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szivárványos ejtőernyő labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Az eszközök előkészítése a játéktéren üres tér megteremtése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszínt úgy rendezem el, hogy a játékosok körben állva kényelmesen elférjenek. Üres tér biztosítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A labdával fogunk egymásnak üzenni úgy,hogy ezen az ejtőernyőn gurítjuk. Aki elé leteszem a labdát annak mondania kell először a saját nevét majd társa nevét, akinek küldi a labdát. Mindenkinek úgy kell együtt mozgatnia ezt a varázslatos ejtőernyőt, hogy a küldemény célba érjen ahhoz, akinek a nevét mondták. Vigyázni kell arra hogy a levél ne vesszen el (a labda ne essen le) csak az ejtőernyőben maradjon amíg célba ér az üzenet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A részvevők körben állnak. Két kezükkel fogják a színes ejtőernyő füleit. A labdát leteszi a játékvezető egyik résztvevő elé. • A játékosnak meg kell mondania annak a társának a nevét, akinek szeretné a labdát elküldeni. • A többi játékosnak eközben úgy kell együtt mozgatnia az ernyőt, hogy a labda ne essen ki az ernyőből és a megnevezett társhoz eljusson. • A labdát csak az foghatja meg akihez megérkezett.
  18. A játék lezárása: A cél, hogy legtöbb résztvevőhöz eljusson a labda. A játékosok biztonsággal megnevezzék társukat. A labdát úgy vezessék együtt, hogy az minél hosszabb ideig az ejtőernyőben maradjon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem az ügyes kis postásokat, akik gyorsan küldték egymásnak a labdát. Megköszönöm azt, hogy kitartóan együtt játszottak. Megkérdezem, mikor volt a legkönnyebb küldeni a labdát, mikor kellett több ügyeskedés a labda célba juttatásához.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • A labdát nem egymásnak gurítjuk, hanem együtt feldobjuk és az ernyőt úgy mozgatjuk, hogy az ernyőbe pattanjon vissza. Számoljuk a sikeres elkapások számát. • Egyszerre több labdát guríthatunk az ernyőben időben kicsit később indítva azokat. • Mondóka ritmikus mondogatása közben vezetjük körbe a labdát kézzel érintés nélkül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A labda közösen történő vezetésére kell különös figyelmet fordítani. A labda kézzel történő érintésének csökkentése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Vigh Zsuzsanna