JÁTÉKRA FEL!

Kissné Sitku Szilvia: Számsapka

  1. A játék neve, címe: Számsapka
  2. A játék pedagógiai célja: a memória fejlesztése, a fejszámolás fejlesztése, a csapatmunka fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a szükséges tér közeléből elpakolni a zavaró tárgyakat, pl a teremben a hátizsákokat, asztalokat, székeket
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db szék, 1 db baseball sapka
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a helyszín megteremtése: udvaron felrajzolni a terepet, vagy a teremben széttologatni a padokat, hogy a terem közepén meglegyen a tér
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segíthetnek a résztvevők a teremben padok elhelyezésében, illetve az udvari tér felrajzolásában is
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a játéktér közepére helyezi a széket, majd arra a baseball sapkát, a játék résztvevőit két csoportra osztja és a széktől kb 2-2 méterre sorba állítja őket egymás mellé, a két csoportot szemben egymással.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék résztvevői kapnak egy-egy számot úgy, hogy mindkét csoportban szerepeljenek azonos számok. Ezeket a számokat a gyerekek megjegyzik. Ha egy csoportban 4-4 játékos van, akkor mindkét csoportban lesz mondjuk egy 4-es, egy 7-es, egy 8-as és egy 10-es, de ezt a játékvezető dönti el. A játékosok kb 4 méterre egymástól sorban állnak egymással szemben, középen a széken a sapka. A cél a sapka megszerzése, ami egy pontot jelent annak a csapatnak, akinek a játékosa megszerezte. A sapkát úgy lehet megszerezni, hogy a játékvezető mond egy összeadást, aminek az eredménye valakiknek a száma. Pl: 4+3=7. Aki kiszámolta az eredményt (7), és ráismert a számára, annak sietnie kell a sapkát megszerezni. Ha olyan játékos indul el a sapkáért, aki nem az említett összeg, akkor a csapatnak pontlevonás jár.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, aki hamarabb összegyűjt 5 pontot. Aztán jöhet a visszavágó.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem, hogyan érezték magukat, szeretnének-e máskor is ilyet játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha állva nagyon gyorsak a gyerekek, de a teret nem tudom növelni, akkor egymásnak háttal guggolva indulásból kell eljutni minél hamarabb a sapkáért. Lehetőségek a feladatra:  nagyobb számokat adunk a gyerekeknek (10 fölötti)  nem két-tagú, hanem három-tagú összeadást kell megoldaniuk a gyerekeknek.  lehet kivonásokat, szorzásokat, osztásokat feladni
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető mondja az összeadásokat, ellenőrzi az eredményt és számolja a szerzett pontokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Sitku Szilvia