JÁTÉKRA FEL!

Kissné Gyebnár Ágnes

„Csipkerózsika meséjébe ágyaznám a Szempárbaj játékot. Mesekártyát használnék a boszorkány kijelöléséhez. A tizenharmadik tudós asszony, aki megátkozta Csipkerózsikát most is itt van közöttünk és akire rákacsint az is mély álomba merül, azaz kiesik a játékból. De a király a várkatonáknak kiadta parancsban, hogy árgus szemekkel keressék, kutassák a boszorkányt. Ha valamelyik katona észreveszi, hogy ki a boszorkány ásítással jelezze, de ne árulja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három katona sejti, hogy ki a boszorkány, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman elalszanak. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a boszorkánnyal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a vár lakói 100 évre mély álomba merülnek. Ha pedig kiderül a titok, akkor mindenki nagy vígadalomban vesz részt.”

Kissné Gyebnár Ágnes
Célcsoport: 5-9 év