JÁTÉKRA FEL!

Kiss Viktória Adrienn: Kaszáló

  1. A játék neve, címe: Kaszáló játék
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, kooperációra nevelés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás, rohangálás közben figyelni egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Figyelmeztetés a szabályokra, egymásra figyelés.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tapssal indul a játék
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztály (csoport) kiválaszt 1 főt, ő lesz a fogó. A megadott játékmezőn belül szaladgalhatnak. Érdemes nem túl nagy mezőn játszani. Akit elkap a fogó, az a játékos nem esik ki, hanem feladata, hogy segítse a fogó munkáját. Leül a játékmezőn és kinyújtott karokkal jobbra-balra forog, mint,aki kaszál. Ezzel segíti a fogó munkáját. A játék addig tart, amíg a fogó és egymenekülő marad csak állva . Az nyer, (az a következő fogó), aki a végén marad. Aki nem vesz részt a játékban, az segítheti a mi munkánkat. Figyelje a játékosokat, hogy nem lépnek e ki a játék mezőből, aki már kaszál, rendesen tartja e a karjait,stb.
  18. A játék lezárása: Addig lehet játszani, amíg mindenki élvezi. Érdemes megbeszélni, ki, hogyan érezte magát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Segítették e a fogó munkáját, volt e valami gond a játék során, mennyire tetszett.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Figyelmeztessuk a játékosokat, hogy vigyázzanak egymásra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Viktória Adrienn,  (viki@angelz.hu)