JÁTÉKRA FEL!

Kiss-Turay Judit: Bútor fogócska – Furniture tag

  1. A játék neve, címe: Bútor fogócska – Furniture tag
  2. A játék pedagógiai célja: Változatosságot vinni a tanórákba azzal, hogy a padból kimozdulnak, és vidám, játékos eszközökkel idézzék fel a tanultakat.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy db post-it tömb és két darab toll. Az egyik ajándék.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az iskolából kivonultunk a parkba.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet és játékleírás: Egy furmányos és intrikus varázsló, aki álruhában Judy néni angol tanár, két ifjú embernek önálló életkezdésükhöz berendezett lakásokat ígér. De mivel furmányos és intrikus, az első lakást teljesen berendezve adja, a másik üres. De lehet segíteni, hogy a másik ifjúnak is legyen bútora. Kérek két elköltözni vágyót és egy segítőt. Rendben, A, B és C. Ti gyertek ide. A többiek itt a pályán bútorok vagytok, akik maradni akarnak. Ha a segítő nem tud elkapni benneteket, maradtok, ha elkap, át kell menni a másik lakásba. Egy módon lehet elkerülni az elkapást: egy bútor vagy berendezési tárgy nevét kell hangosan kimondani angolul, mielőtt a segítő elkapna. Egy bútor vagy tárgy nevét csak egyszer szabad mondani, ha ugyanazt mondod, olyan, mintha a segítő elkapott volna és át kell menni a másik lakásba. Ha a lakásban legalább négyen ugyanazt a szót mondják, a kör befejeződik, meg kell számolni, kinek hány darab bútora van. Ezután újabb két ifjú költözik, játék újra indul. Addig játsszuk, míg mindenki lesz költöző. A költözködést az nyeri, akinek a végén a legtöbb bútora lesz. Hogy ne felejtsük el, kinek hány bútora lett, egy post-it lapon ráragasztom mint varázsló, aki tanítási időben kivarázsolta a csoportot az iskola épületéből.
  18. A játék lezárása: A játék levezetése: eredményhirdetés keretében megnézem, kinek szerepel a legnagyobb szám a post-it lapján. Gratulálok neki és kap egy amerikai zászlós tollat, mellyel majd aláírhatja új lakásszerződését és új bútor vásárlásainak megrendelését a jövőben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a csoport tagjait, hogy tetszett-e a játék, élvezték-e, hasznosnak találták-e és a válaszukat indokolják.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szókinccsel is játszható pl. konyhafelszerelés, elektromos háztartási gépek stb. ( ezeket a dolgokat tanuljuk most műszaki árucikk értékesítés tantárgyból )
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék kezdete: 2017. február 21. 12.45. A játék vége: 2017. február 21. 13.30. A játékot gyerekkorom cigifogi vagy autósfogi fogócska játékából alakítottam tovább, amikor a fogó elkapását egy cigaretta márka vagy egy autómárka gyors kimondásával tudtuk elkerülni
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss-Turay Judit