JÁTÉKRA FEL!

Kiss Tibor Zsigmondné Gizike

„Szempárbaj: A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés Résztvevők száma: 20 fő Résztvevők életkora: 7+ Játékidő: 5-10 perc Az előkészítéshez szükséges idő kb.: kevesebb, mint 1 perc. Helyszín: tanterem Helyigény: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszköz(ök): kártya lapok Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból kiveszek 20 darabot és a játékosok húznak egy- egy kártyát. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül aki a piros hetest húzta, ő a kismalac. A többiek a farkasok. A farkasok szeretnék elkapni a kismalacot, hogy finom vacsorát készítsenek belőle. Viszont a kismalac sem adja könnyen, megbírkózika farkasokkal. A játék végén majd kiderül, hogy a kismalac vagy a farkasok fognak-e győzni. A játék menete, játékszabályok: Megkérem a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a játékostársaik szemeit. Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz. A kiválasztott játékos (a kismalac)feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt kézfelnyújtással jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik az én jelzésemre egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó (a kismalac) nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek (farkasok) nyernek.”

Kiss Tibor Zsigmondné Gizike
Célcsoport: 5-9