JÁTÉKRA FEL!

Kiss-Sarcevic Marianna: EGEREK A PADLÁSON

  1. A játék neve, címe: EGEREK A PADLÁSON
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködési készségek fejlesztése. Szabálytudat erősítése. Téri orientáció fejlesztése. Mozgáskoordinációs készségek fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadban játszva az egyenetlen talaj fokozhatja az elesés veszélyét.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nagy méretű karton dobozok, forgó tölcsérek, nagyobb tornatermi eszközök, ami mögé be lehet bújni. Valamilyen zörej hangszer.
  12. Technikai igény: Egerek projekt részeként játszottuk az oviban. A csoport szobából indultunk együtt lábujjhegyen a padlásra( tornaterem). Én voltam az egérmama, így ismertettem a szabályokat és a gyerekekkel együtt játszottam, így mintát adhattam nekik.
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek elhelyezése szétszórtan a térben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Két segítőt vontam a játékba, másik óvónéni nagymama volt, dajka nénink pedig macska és időnként ő csengetett.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most azt fogjuk játszani, hogy mi egy nagy egér család vagyunk. Én vagyok az egérmama, ti pedig a kicsi egér gyerekeim. Óvatosan, lopakodva felköltözünk a padlásra,( tornaterem) mostantól ott fogunk lakni. Gyertek utánam lábujjhegyen, óvatosan, halkan.(odaérve) Vonattal utazva is mentünk már, vállfogással. Nézzetek csak jól körül, micsoda remek egér-paradicsom ez a padlás. Rengeteg bújóhely van, ahová el lehet rejtőzni. Ki is próbálhatjátok a helyeket.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egereket sok veszély fenyegeti itt a padláson, fontos, hogy tudjátok, mikor mi a teendő. Ha zajt hallotok, akkor gyorsan fussatok ide hozzám, összebújunk és úgy védjük egymást. Ha a nagymama feljön a padlásra, akkor mindenki merevedjen mozdulatlanná, mert a nagyi már rosszul lát, de a mozgást észreveszi. Végül a legveszélyesebb: ha feljön a macska, mindenki gyorsan bújjon be oda, ahová tud és elő ne jöjjön, míg a macska le nem megy. Most nincs veszély, szaladgálhattok nyugodtan, de füleljetek közben. Többször ismételve mindegyik veszélyforrás.
  18. A játék lezárása: Többféleképpen történhet. Pihentető relaxációval, szőnyegen fekve, relax zenét hallgatva, vezetett imaginációként képzeletben utazva. Vagy tánccal: Mikola Péter: Subi-dubi dalára táncoltunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék alatt folyamatosan értékeltem egyénileg a gyerekeket, differenciáltan. Kicsiket a kisebb teljesítményért, nagyobbakat a szabály betartásáért. Közös jutalom lehet a játék végén a kirándulás-vonattal: vállfogással összekapaszkodva- jobbra, balra, előre, hátra-állj. Téri irányok gyakorlására és a mozdulat megállításának fejlesztésére kitűnő.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet közben élelem felismerő játékokat játszani- ízlelés, szaglás alapján felismerni. Zörejhangokat felismerni magnóról hallgatva. Egeres mesét dramatizálni.( Egerecske, Egér kisasszony vőlegénye) Mivel mi projekt közben játszottuk és nagyon élvezték az egér létet, világ körüli útra is elmentünk egérként hajózva.( Kicsi Hang Együttes: Hajónapló CD 1.-2. alapján) 
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vegyes korosztályú óvodásokról lévén szó, fontosnak tartottam, hogy velük együtt aktív részese legyek a játéknak én is, ezért helyezkedtem egér mama szerepbe. Később a macska és nagymama szerepét nagyobb gyerek is játszotta.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss-Sarcevic Marianna,