JÁTÉKRA FEL!

Kiss Lászlóné Sachinger Tünde: Motivációs puzzle fogalmazás órához Anyaggyűjtés módjai közül az elképzelés alapján történő fogalmazás készítéséhez

  1. A játék neve, címe: Motivációs puzzle fogalmazás órához Anyaggyűjtés módjai közül az elképzelés alapján történő fogalmazás készítéséhez
  2. A játék pedagógiai célja: A fogalmazás témaválasztásának elősegítése játékos formában
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Rakjanak rendet a gyerekek a padjaikon, a csoportok üljenek vagy álljanak a pad egyik felére, hogy senki ne fejjel lefelé lássa a kirakót.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: a 6 db puzzle kép (borítékban, amely egyenként 15 db-ot tartalmaz), minden képre gyurmancs, 6 db írólap, padok, székek
  12. Technikai igény: nincs különös
  13. Az előkészítés feladatai: A képeket lelamináltam, szétvágtam, gyurmancsot tettem minden darabra és borítékba tettem. Előkészítettem 6 írólapot, hogy a csoportok az elkészített képeket tudják szállítani arra a padra, ahol a 6 képből egy nagyot állítunk össze.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai fogalmazás órán a fogalmazás elkészítéséhez való anyaggyűjtési módok közül az elképzelés alapján fogunk fogalmazást írni. Ehhez hozam nektek egy különleges segítséget, egy játékot. A játék során ki fog derülni, hogy kikké változhattok a fogalmazásban, akik aztán különleges kalandokat élnek át.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoportoknak nincs más dolguk, mint a borítékot kinyitni, és kezdődhet az utazás a mesék birodalmába. A képeknek az a különlegessége, hogy egy óriás képet fognak alkotni együtt. De ehhez mindenkinek a segítségére szükség van.
  18. A játék lezárása: Most, hogy megláttuk ezt a csodálatos birodalmat, könnyű lesz mindenkinek kiválasztani a szereplőt, akivé szeretne átváltozni, és különleges kalandokat átélni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az óriás kép megtekintése az első jutalom, így mindenki megnézheti, hogy a többi csoport mit készített, és a közös alkotást. A másik nagyon fontos jutalom, hogy a fogalmazáshoz a témaválasztáshoz is óriási segítséget nyújt esetleg a kiválasztott szereplő más mesébe is átvándorolhat a képzelet szárnyán.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az arányos csoportkialakítás. Fontos a végső képhez az egyforma magasságú padok kiválasztása, mert a kép szétcsúszhat, ami nem szép esztétikailag, és rombolja a gyerekek sikerélményét is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kiváló fogalmazások születtek, nem nézett egy gyerek sem üveges tekintettel, hogy miről írjon. Boldogan láttak hozzá a fogalmazás megírásához.  Nekem ez volt a legnagyobb jutalom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Lászlóné Sachinger Tünde