JÁTÉKRA FEL!

Kiss Edit: Varázsló

A játék neve, címe: Varázsló

A játék pedagógiai célja: Az együttműködés képességének fejlesztése, a hangulat fokozása, a koncentráció képességének fejlesztése.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A tanteremben a padok, asztalok, székek széttolása a nagyobb hely érdekében.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Ülőpárnák és papírcédulák.

Az előkészítés feladatai: Egyforma méretű papírcédulák kivágása. Egy papírra varázspálca rajzolása. Az ülőpárnák elhelyezése körben.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen rendezzük be a gyerekkel a termet és vágjuk ki a papírcédulákat.

A játék megnyitása, nyitánya: A házi feladatok elkészítése után játszani fogunk. A játék címe: Varázsló. Közületek egyvalaki varázsló lesz, akinek az lesz a dolga, hogy a többieket elvarázsolja. Akit sikerült elvarázsolnia, az kiesett a játékból.

A játék menete, játékszabályok:Alakítsunk ki egy kört kézfogással, majd eresszétek el egymás kezét! Mindenkinek adok egy összehajtogatott kis papírt, amelyeken semmi nincs. Egy papírra viszont rajzoltam egy varázspálcát. Úgy nézzétek meg a papírjaitokat, hogy senki más ne láthassa! Üljetek le törökülésbe és ki kell találnotok, hogy ki lehet a varázsló. A varázsló dolga az, hogy észrevétlenül rákacsintson egy-egy valakire, akit ezzel elvarázsol. Akit sikerült elvarázsolnia, annak háttal kell fordulnia a körből kifelé. Mindenki nagyon figyelje, hogy ki lehet a varázsló és ha gyanakszik valakire, ne árulja el, hogy ki az, csak tegye fel a kezét! ha hárman nyújtjátok a kezeteket, egyszerre rámutathattok a gyanúsítottra. Ha nem ugyanarra mutattok, mindhárman kiestek a játékból. ha sikerül eltalálni, hogy ki a varázsló, akkor pedig ő esik ki.

A játék lezárása: Mivel a varázslónk olyan ügyes volt, hogy már csak egy tanuló maradt játékban, így ennek a fordulónak itt van vége.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék győztese az utolsóként bennmaradt játékos, és a varázsló. Nagyon megdicsérlek benneteket, a jutalmatok egy-egy matrica. A varázsló választhatja ki, hogy mi legyen a következő játék.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A varázsló kiválasztása úgy is történhet, hogy a körben álló gyerekek hátra teszik a kezüket. Én a hátuk mögött körbe járok és menet közben egy valakinek megérintem a kezét.

A játékvezető speciális feladatai: Felhívom a figyelmet arra, hogy senki nem szólalhat meg játék közben, akkor sem, ha már tudja, hogy ki a varázsló. A kiesett játékos sem árulhatja el, hogy ki varázsolta őt el.

A játékot lejegyezte: Kiss Edit