JÁTÉKRA FEL!

Kiss Edit: Hátra rajzolós (átdolgozás, új név: Plüss-szabadító)

  1. A játék neve, címe: Hátra rajzolós (átdolgozás, új név: Plüss-szabadító)
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, kooperáció, figyelem, finommotorika, észlelés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székek stabil és biztonságos elhelyezése, ha tanteremben játszuk a játékot.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Számkombinációs lakat, plüss, ketrec, számkártyák, ceruzák, lapok.
  12. Technikai igény: Minden játékosnak kell egy szék, ha tanteremben játszuk a játékot. Tornateremben egymás mögött ülve, törökülésben is elhelyezkedhetnek a gyerekek.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy biztonságosan tudjunk játszani, és foglaljatok helyet egy széken.(Tanterem esetén.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ezt a játék változatot, több más próbajáték is megelőzte, az ezt megelőző hónapok során. Ezeket párba játszották a gyerekek. Először egymás hátára kellett rajzolni, úgy, hogy én mutattam a szám ujjképét, s ők rajzolták a másik hátára a számképet, majd a későbbiekben műveletet írtam a táblára s a megfejtést kellett a másik hátára rajzolni. Ellenőrzés: Tapsra mutasd a hátadra rajzolt szám ujjképét!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: (Kerettörténet) Kalózok, matrózaim! Kalóz Kázmér ellopta a kedvenc papagájom, s bezárta egy kalitkába. A kalitkát sikerült megszereznem, de nem tudom kinyitni, mert nem értek a matematikához, s a kalitkát egy lakat zárja. Ezt a lakatot 3 db egyjegyű szám nyitja. Egy számkombináció. A matematikai meghatározásokat is elcsentem Kázmértól, segítsetek nekem!
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok tagjai egymás mögé ülnek le, egy sorban, arccal a ketrec felé. A ketrecben egy papagáj van, s a ketrecet lakat zárja le, melyet számkombináció nyit. A csapat utolsó gyerekének mutatok egy műveletet számkártyán, ha kiszámolta, az előtte ülőnek a hátára kell írnia a megfejtést, az ujjával, s csak így adhatják át egymásnak a megfejtett számot, míg a „üzenet” el nem ér a csapat legelső tagjához. A csapat első tagjának egy papírra kell írnia a megfejtést. A megfejtés egy egyjegyű szám. A számot kérésre többször is ráírhatják az előttük ülő hátára. (De csak -„Még egyszer” utasításra.) Ha megvan a 3db egyjegyű szám, a sorban ülő gyerekek olyan alakzatot vesznek föl, hogy a lapon lévő számokat mindenki láthassa. Ebből a 3 számból kell a számkombinációt megtalálniuk, matematikai meghatározások alapján. A számkombináció nyitja a papagáj kalitkáját.
  18. A játék lezárása: A számkombináció beállítása a számzáras lakaton, a papagáj kiszabadítása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás kalózfityingekkel, melyek újrahasznosított nespresso kapszulából készültek, s dicsérettel. Továbbá megkérdezem kinek mennyire volt nehéz, vagy könnyű a feladat, milyen érzést keltett benne a társ érintése, melyik számot volt a legnehezebb megérezni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: ) A csapat utolsó tagja csak kopogtatással adhatja át a megfejtett számot az előtte ülő csapattagnak. Aki megkapta, adja tovább előre, míg el nem ér a csapat első tagjához. A megfejtés egy egyjegyű szám lesz. (2) A csapat utolsó tagja csak úgy adhatja át a megfejtett számot az előtte ülő csapattagnak, hogy annyi ujját szorítja meg, amennyi a művelet eredménye. Aki megkapta az „üzenetet”, adja tovább előre, míg el nem ér a csapat első tagjához. A megfejtés egy egyjegyű szám. A három variáció egy játékon belül is alkalmazható egyszerre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Buzdítás és bátorítás nonverbális eszközökkel, hogy a koncentrációt ne zavarjam, illetve a bizonytalan tanulók segítése pl. kézirányítással.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot és a játék variációit illetve kombinációit!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Edit