JÁTÉKRA FEL!

Kiss Barna András: „Olvadó gleccser kapitánya”

  1. A játék neve, címe: „Olvadó gleccser kapitánya”
  2. A játék pedagógiai célja: egymás segítése, elfogadása, egymásra utaltság, problémamegoldás, kreativitás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az „olvadó gleccser” elhangzását követően a jégtábla elhagyása közben figyeljenek egymásra. A „jégtáblára” vezényszót követően segítsék egymást és ne lökdösődjenek!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Minimum 5 db. koordinációs karika (kisebb a hullahopp karikától).
  12. Technikai igény: Nem szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: Gondoskodj a berendezési tárgyak elrendezésének módjáról (padok, székek stb.), így elkerülheted a baleseteket és a játéktéren való szabad mozgást biztosítani tudod.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen vágasd ki a karikákat, akár kartonpapírból.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismerteted a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elhelyezed a karikákat (jégtáblákat) a játéktér talajára. A játékosok úsznak a jégtáblák –karikák-között addig, míg ki nem mondod a „jégtáblára” vezényszót. Ekkor a játékosok megpróbálnak felkapaszkodni a jégtáblára, beleállni a körbe. A jégtáblára öt másodperc alatt kell felkapaszkodni. Mivel kevesebb karika van, mint ahány játékos, így egyszerre többen is lesznek egy karikában, a lényeg, hogy ne lógjon ki a cipőjük a karikából és addig tartsák azt a helyzetet, amíg azt nem mondod, hogy „olvad a gleccser”. Ekkor a játékosok újra úszni kezdenek, de közben elolvad, egy jégtábla-vagyis kiveszel egy karikát és a játék folytatódik. Aki nem tud felkapaszkodni a jégtáblára, beleesik az óceánba, vagyis kiesik a játékból. (A játékosok lehetnek egymás nyakában ülve, hátán kapaszkodva st. de ezeket a lehetőségeket ne mond el nekik, bízd a fantáziájukra és a problémamegoldó képességeikre a kivitelezést). Az utolsó jégtáblán fennmaradók jégkapitányi címet nyernek el.
  18. A játék lezárása: A játék kiesős, ezért a játéknak akkor van vége, ha fent tudsz maradni az utolsó jégtáblán.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az utolsó jégtáblán fennmaradók hajóskapitányi címet nyernek el. A legtöbb hajóskapitányi címmel rendelkező játékosnak kézfogással gratulálnak a többiek. Hívd fel a figyelmüket azokra a megoldásokra, amelyek a játék közben nem jutottak eszükbe.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A jégtáblák méretét változtatod. Csak azonos neműek kapaszkodhatnak fel egy jégtáblára. A jégtáblákra való felkapaszkodás idejét lerövidítem. A ruházatuk színének felhasználásával (meleg és hideg színek) határozod meg a jégre való kapaszkodást…stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelned kell a játékosok biztonságára, testi épségükre és a játékszabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék élvezetét fokozza a segítőkészség és kreativítás előtérbe helyezése.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Barna András