JÁTÉKRA FEL!

Kisné Hudák Katalin: Schlauer Fuchs (Ravasz a róka!)

  1. A játék neve, címe: Schlauer Fuchs (Ravasz a róka!)
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők játék formájában megtanulják a tananyagban szereplő ellentétpárokat németül/magyarul. Ellentétpárok begyakorlása német/magyar nyelven.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Bútorzat nélküli szőnyegen körben állva, minimális mozgással egy helyben.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Előre elkészített szókártyákra van szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszhatunk ha szőnyegen állunk, oda ülünk le.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt, vagyis elpakolunk mindent, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek pakolni, más nincs.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő kap egy kártyát. Felolvassa és megmondja az ellentétpárját is (pl. szép-csúnya/ schön-häßlich…). Ezzel lényegében átismételjük a szavakat együtt. Ezek fognak előfordulni a játék során is, csak éppen rögtön rá kell vágni, gyorsan. Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, én pedig a kör közepére állva elmondom a szabályokat és be is mutatom a játékot: – a kör közepén áll a róka – a célja, hogy tyúkokat raboljon a tyúkólból – a tyúkok a körben álló többi játékos – rabolni úgy tud, hogy egy tyúknak „nekiszegez” egy szót, annak pedig rá kell vágnia az ellentétét. – ha rávágja, megmenekül, nem rabolja el a róka, azaz nem kell kiállnia a körből – ha nem tudja rávágni a választ (vagyis a szó ellentétét), veszít DE… – megmentheti őt egy kakas! Kakas csak a mellette jobbra vagy balra álló szomszédja lehet. – Ha kettőjük közül valaki rávágja a helyes választ, megmenti a tyúkot, és a rókának más tyúk után kell néznie A játéknak akkor van vége, ha két tyúk marad, és az utolsó „rablásnál”, aki előbb adja meg a választ, akár a tyúk, vagy a mellette lévő kakas, Ő nyer!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha két tyúk marad, és az utolsó „rablásnál”, aki előbb adja meg a választ, akár a tyúk, vagy a mellette lévő kakas, Ő nyer!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megdicsérem a nyertest, megkérdezem, hogy akarnak-e egy újabb kört.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék mindenféle nyelvtani vagy szókincsjátékként alkalmazható!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem. Más, amikor először játsszuk, és más, ha már ismerik. Először csak egy utasítást adok, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor vezetem be a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, annál gyorsabban vezetem vagy variálom a játékot. Ettől tényleg még izgalmasabb lesz. Folyamatosan figyelem a játékosok fizikai és lelki biztonságát is, hiszen esetemben alsós kisgyerekekről van szó!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kisné Hudák Katalin