JÁTÉKRA FEL!

Kisné Fehér Anna: Erős szél fúj azokra…

  1. A játék neve, címe: Erős szél fúj azokra…
  2. A játék pedagógiai célja: – A másik tulajdonságainak, életének megismerése és/vagy alaposabb megismerése. -Nyelvi játékként nyelvi órákra, tehetséggondozó órákra, ismétlésként, gyakorlásként : pl:. igeidők gyakorlása céljából, külső-belső tulajdonságok gyakorlásaként…… -Csak egyszerű feszültség levezetés, többlet energia levezetése, csapatépítés céljából -Kellemes és hasznos időtöltés céljából
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonságos, jó műszaki állapotban lévő székek szükségesek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: -székek -CD lejátszó -doboz -cetlin, előre , a célunkhoz kapcsolódó kérdések
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Az osztályban körbe rakjuk a székeket, annyi széket kell letenni, mint ahányan a csoportban vagyunk. Beüzemeljük a CD lejátszót. Előkészítjük a Jukebox kérdéseit
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek pakolása, körben való elhelyezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Legelőször is el kell dönteni, hogy ki marad állva, kitől vegyük el a széket. Döntsük el úgy, hogy a gyerekek körbeadják a „zenedobozt”, a játékvezető pedig háttal állva a csoportnak, véletlenszerűen megállítja a zenét. Akinél a „zenestop” pillanatában a doboz van, kihúz egy kérdést és válaszolni kell a kérdésre. Ha tudja a választ, mehet tovább a zene és megint következik a „zenestop” illetve a kérdés és a válasz. Ez egészen addig megy, amíg valaki tudja a helyest választ. Ha valaki nem tud válaszolni, megvan az, akitől elvesszük a székét. 2.Aki nem tudta a választ, ő lesz az első kikiáltó, aki elmondja a mondatot: „ Erős szél fúj azokra, akik…………. És itt olyan mondatoknak kell elhangzani, amelyeket mi, mint játékvezetők, célként tűztünk ki. A játékosok ülnek a székeken ( a kikiáltó áll) és amikor elhangzik az „ Erős szél fúj azokra,….” kezdetű mondat, azoknak kell felállni és új helyet keresni maguknak, akikre igaz az állítás. Természetesen a helykeresésbe beszáll a kikiáltó is. Fontos: Ugyanarra a helyre, ahol előzőleg ültél, nem szabad leülni. Akinek nem jut hely, ő lesz a következő kikiáltó. Az új kikiáltó mondja az „ Erős szél fúj azokra, …..” mondatot.
  18. A játék lezárása: Ha a játéknak véget akarunk vetni, befejezhetjük úgy, hogy a kikiáltó, miután elmondta az „Erős szél fúj azokra..” kezdetű mondatot, kiesik a játékból és a mellette lévő széket ( megegyezés szerint mindig ugyanarról az oldalról) kiviszi magával. Így csökken a játékosok száma, a legvégére a legügyesebb marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető figyeli a játékot és így tudja értékelni, hogy ki tudott jó, ötletes, nyelvtanilag helyes, változatos mondatokat. A végén akár piros ponttal is lehet értékelni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A „Zenedoboz” és az „ Erős szél fúj” játék két különálló játékként is játszható. 2. Idegen nyelvi órákon is játszható: – Daily routine gyakorlása – Simple Past Tense gyakorlása – Characteristic features gyakorlása………
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékban elhangzó mondatok helyességének a figyelése, a játék helyes mederben tartása. A végén értékelés.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kisné Fehér Anna