JÁTÉKRA FEL!

Kis Erzsébet: Saj-tos szend-vics

  1. A játék neve, címe: Saj-tos szend-vics
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükségesek biztonsági intézkedések
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő terep kiválasztása, tanteremben a padok elpakolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek kialakítani a játékteret
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok kialakítása
  17. A játék menete, játékszabályok: Két egyenlő létszámú csoportot alakítunk. A két csoport tagjai kört alkotnak, az egyik csapat a belső körben, a másik a külső körben foglal helyet. A belső kör tagjai (Az E-me-se című játékhoz hasonlóan ) megbeszélt szabály szerint társukra mutatnak: „saj” szótagra a jobbra vagy balra mellettük álló játékosra mutatnak rá mellkasuk előtt keresztezett karral , a” tos” szótagot az mondja, akire társa rámutatott ,az előbbi játékoshoz hasonlóan valamelyik mellette álló játékosra rámutat, majd a következő játékos a „szend” szótag kimondása közben továbbadja a szót az eddigiekhez hasonlóan. A „vics” szótagot kimondó játékos 2 karját kinyújtva bárkire rámutathat a körben, illetve átadhatja a játék lehetőségét a külső körben állóknak úgy, hogy két tenyerét összetéve a feje felett a mögötte álló játékosra rámutat. Ha a játék a belső körben marad, akkor az eddigiekhez hasonlóan folytatódik tovább, ha átkerül a külső körbe, akkor a belső kör tagjai leguggolnak, egészen addig, míg egy mögöttük álló játékos a „vics” szótag kimondása után meg nem érinti a vállukat. Aki eltéveszti a feladatot, nem a szótagnak megfelelő mozdulattal reagál, az átáll a másik körbe.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, amelyikben 5 perc után több játékos játszik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető kihirdeti, hogy melyik csapat nyert.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hosszabb és rövidebb szavakat is ki lehet találni és azt használni a játékhoz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell, hogy mindenki betartja-e a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kis Erzsébet, (kiserzsebet77@gmail.com)