„A játékvezető kiválaszt egy játékost, ő lesz az Álommanó. A játékosok körben ülnek. Az Álommanónak az a feladata, hogy elaltassa a játékosokat, „álmot hozzon a szemükre”, mégpedig úgy, hogy rájuk kacsint. Az a játékos, akire rákacsint, az magában lassan elszámol háromig, majd “álomba merül”, lefekszik a padlóra. Ha valaki észreveszi, hogy ki az Álommanó, jeleznie kell társainak. A játék addig folytatódik, amíg legalább három játékos egyszerre rá nem mutat arra a játékosra, akiről azt gondolják, hogy ő az Álommanó. Ha a három játékos nem ugyanarra a személyre mutat rá, mindhárman kiesnek a játékból, „álomba merülnek”, ha mindhárman ugyanarra a játékosra mutatnak rá, akkor az a játékos esik ki, akkor is, ha nem ő az Álommanó. Az Álommanó nyer, ha csak hárman maradnak vele együtt a játékban.”
Kirizsné Zetz Krisztina
Célcsoport: 5-9 év