JÁTÉKRA FEL!

Kiri Ágnes Ilona: Mutasd meg!

 

  • A játék neve, címe: Mutasd meg!
  • A játék pedagógiai célja: Madarak és fák napja alkalmából mozgásos, utánzós feladatok elvégzése .A korona vírus ideje alatt a gyerekek nem találkoztak az osztálytársaikkal már hosszú ideje. Egy közös vidám játék beiktatása a sok tanulás feloldására. Megmozgatás.
  • A játék jellege: Kommunikációs
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázz, hogy otthon a szobában egy szőnyegen végezd el a feladatokat!
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: wordwall szerencsekerék program egy laptopon-, de ha az osztályban játsszuk, akkor egy színes korong feltűzve egy hurkapálcára, amit megpörgetünk. A színes korongon sávokra írva, hogy milyen játékos feladatot kell elvégezni a gyerekeknek. https://wordwall.net/hu/resource/2036326
  • Technikai igény: Laptop . internet
  • Az előkészítés feladatai: Kipróbálni, hogy Messengeren mindenki tud csatlakozni a csoporthoz. Szerencsekerék elkészítése.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előtte mindenkit értesíteni a játék időpontjáról és ellenőrizni az internetes kapcsolatokat. Tájékoztatni a gyerekeket arról, hogy vegyenek fel kényelmes ruhát és pakoljanak össze a szobában úgy, hogy ott tudjanak tornázni. Ha nem interneten keresztül történik a szerencsekerék használata, akkor a gyerekekkel közösen kitalálhatjuk a mozgássorozatokat és kiszínezhetjük a kereket.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Madarak és fák napja alkalmából egy programot terveztünk, bemelegítésül egy kis játékot játszunk. Megnézzük, hogy ki milyen ügyesen tud átváltozni különféle állattá és hogyan tudja utánozni azok mozgását.
  • A játék menete, játékszabályok: Mindenki ismeri a kő- papír- olló játékot. Kiválasztunk két játékost. Aki veszít a játékban, annak kell elvégezni azt a feladatot, amit a szerencsekerék mutat. Nézzük meg, milyen feladatok vannak! (Hallássérült gyerekek esetén, minden részletet be kell mutatni!) • Két játékossal kipróbáljuk a kő- papír- olló játékot. • Aki veszített, annak pörgetünk a szerencsekeréken. • A vesztes elvégzi a feladatot és kiválaszthatja a következő párost. • Következő lépésnél, amikor már mindenkire sor került, alakítunk két csapatot. • A csapatokból választunk ki két gyereket, akik lejátsszák a kő- papír- olló játékot, de most a vesztes csapat minden tagjának el kell végezni a feladatokat és választani új ellenfeleket. ( Mindig a vesztes választja ki a másik csapatból az ellenfelét.) • A harmadik szintnél a Kő- papír- olló játékot megváltoztatjuk. A két ellenfélnek mondania kell egy állatnevet egy-kettő- háromra. Meg kell nézni, hogy melyik állatnév első betűje van az ábécében később.( – vagy előbb- ez választható a játék kezdésénél) Egy nevet csak egyszer lehet mondani. Ha olyan nevet mond, ami már elhangzott, akkor az a játékos veszített. A vesztes csapat pörget és utánoz. • Később játszhatjuk növények nevével is. • Végül játszhatjuk kieséssel is. A vesztes kiesik, de a többieknek el kell végezni a feladatot és a győztes választ ellenfelet. Az győz, aki utoljára marad.
  • A játék lezárása: Amíg tetszik a játék, addig folytathatjuk a nehezítésekkel. A cél hogy minél több állatnevet és növénynevet ismételjünk, szókincsbővítés, Ábécé gyakorlása, játékos mozgásformák elvégzése. Figyelni kell a játékosok visszajelzését. Addig játsszuk, amíg a gyerekek élvezik.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, a gyerekek véleményét a játékról. Mindenkit megdicsérek, abban, amiben jó volt. ( ügyesen tornázott, jól választott ellenfelet, sokszor győzött, türelmesen várt, amíg sorra került, ügyesen pörgetett stb. – ezeket a játék folyamán megjegyzem magamnak a játék végére.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha tetszett a játék, akkor újabb időpontot beszélünk meg és tovább bővítjük a játékot. Újabb mozgásformákat írunk fel közösen a szerencsekerékre
  • A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a gyerekeket, miben jók, hogy a végén megdicsérhessem. A feladatok, mozgásformák elvégzését ellenőrizni, hogy hogyan hajtja végre- balesetveszély kiszűrése. A szerencsekerék kezelése. Figyelni, hogy a gyerekek betartják-e a játékszabályokat. Figyelni az arcokat, hogy mikor lesz elég a játékból, lehetőleg még a játék csúcspontjánál abbahagyni, hogy legyen kedvük máskor is játszani. Minden egyes bővítést részletesen elmagyarázni, bemutatni.
  • Egyéb/megjegyzés: A játékot a koronavíros okozta karantén ideje alatt végeztük el. Madarak és fák napja alkalmából egy egész napos programmal készültünk, amelynek a bemelegítő játéka a Most mutasd meg! Interneten keresztül ezt még soha nem próbáltuk. Hallássérült gyerekek esetén a játék szabályainak megértése is nehézséget okoz. Ehhez jelnyelvet használunk, ezen kívül a gyerekek nagyon jól tudnak szájról olvasni. A kő – papír olló játékot már eredetileg ismerték , a fokozatos lépések a játékban voltak az új mozzanatok. Jó volt látni a játékban felszabadult arcokat. A játékot lejegyezte: Kiri Ágnes Elérhetőségek: kir.agi64@gmail.com A lejegyzés dátuma: 2020. 05. 11.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Kiri Ágnes Ilona