JÁTÉKRA FEL!

Király Ildikó: Állatok a tanyán, hangkereső játék

  1. A játék neve, címe: Állatok a tanyán, hangkereső játék
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportképző, együttműködési készség fejlesztése, hallásfejlesztés, figyelem, megfigyelőképesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Székek , asztalok elpakolása a csoportszobában.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Papírból, kartonból készült fejdíszek, szemlekötő papírszalagok, papírnégyzetekre rajzolt állatlábnyomok
  12. Technikai igény: nincsen
  13. Az előkészítés feladatai: papírfejdíszek elkészítése, rajzolás, vágás, ragasztás, lábnyomok rajzolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a gyerekeket be lehet vonni a vágás, ragasztás folyamatába
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékhoz tartozó kerettörténet elmesélése: Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy tanya . Ezen a tanyán rengeteg állat élt, az állatmamáknak sok kicsinyeik születtek, szépen gondozták őket. De egy napon hatalmas nagy vihar kerekedett a tanyán, a kicsinyek megijedtek, és szétszaladtak, elvesztették a mamáikat. A feladatunk az, hogy segítsünk nekik megtalálni a mamájukat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az állatmamák, utána a kicsinyek kiválasztása. Utána a fejdíszek kiosztása, segítek felhelyezni őket. Ezután az állatkicsinyek szemét bekötöm, az állatmamákat a csoportszoba négy különböző sarkába küldöm. Az állatmamák úgy tudják segíteni a kicsiket , hogy a megfelelő, rájuk jellemző hangot folyamatosan hangoztatják. Az állatkicsinyek feladata, hang után megkeresni a mamájukat. Az állatmamák egyszerre hangoztatják a hangokat (kacsamama hápog, tyúkanyó kotkodál, báránymama béget, malacmama röfög) így a gyerekeknek a négyféle hang közül csak a saját állat-mamájának a hangja irányába kell elindulnia. Szabály : a játék menete közben nem szabad levennie a szemlekötő szalagot, csak akkor, ha megtalálta a mamáját. Ha mindenki megtalálta a mamáját, egy helyen összegyűlnek.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki megtalálta a mamáját, az a feladatuk, hogy szépen hazamenjenek a tanyájukra. Ebben segítségükre lesz egy ösvény, melyen végig kell lépkedniük. Ez az ösvény a mamájuk lábnyomaiból készült, minden kicsinynek fel kell ismernie a mamája lábnyomát, csak így találhatnak vissza a tanyájukra. Ha végigmentek az ösvényen akkor vége a játéknak. Ez azt jelenti, hogy hazaértek, és már elmúlt a vihar is, békességben tovább élhetnek a tanyán.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén mindenkit megdícsérek, ezután a fejdíszeket otthagyom a gyerekeknek, ha van kedvük még játszhatnak vele szabadon, saját ötleteik, képzeleteik alapján.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha kisebb életkorú gyerekekkel játsszuk akkor elég kettő vagy három állatmama, idősebb gyerekeknél pedig akár öt vagy hat állatmama is szerepelhet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek folyamatos figyelése, szemlekötő szalag visszarakása ha lecsúszna, az ütközések kiküszöbölése, azon gyerekek segítése akik nem találták meg a mamájukat, állatmamák segítése esetleg az állathangok hangoztatásánál.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Király Ildikó