„Csiribá a gonosz varázsló álruhában beszivárgott Fantáziaföld lakói közé, hogy gyarapítsa hadseregét és új katonákat toborozzon. Ezt remek ötletnek tartotta, csak egy baj volt, ha megszólal, az álruhája szertefoszlik és lelepleződik. Törte a fejét és kieszelt egy furfangos varázslatot: ha valakire rákacsint, az a katonája lesz. Már csak egy dologra kellett nagyon figyelnie, hogy kacsingatás közben senki se vegye észre, mert ha hárman sejtik, hogy ki ő és mind a hárman rámutatnak, akkor iszkiri menekülnie kell a főhadiszállására és Fantáziaföld lakói győznek. Ha azonban Csiribá kettő lakó kivételével mindenkit besoroz a seregébe, akkor sajnos ő győz, mert nem marad három lakó, aki leleplezhetné. Ezért mind a lakóknak, mind Csiribának nagyon figyelniük kell. Először mindenki húz egy kártyalapot, és aki a pirosat húzza, az lesz Csiribá. Ezután nagyon figyeljetek, mert amikor jelzek, egymás szemébe kell néznetek. Akire rákacsint Csiribá az lehajtja a fejét és ő már a varázsló katonája. Ha gyanakodtok valakire, azonnal szóljatok és amikor már vagytok hárman, akkor a jelzésemre egyszerre kell rámutatnotok Csiribára. Ha mind a hárman ugyanarra mutattok, Csiribá lelepleződik és ti nyertek, ha azonban mindenki másra mutat, akkor bizony megússza és a játék folytatódik. Van-e kérdésetek? Játékra fel!”
Kincses Andrea
Célcsoport: 10-14 év