JÁTÉKRA FEL!

Kikillainé Kohlmann Zsuzsanna: Töltsd fel magad! :)

  1. A játék neve, címe: Töltsd fel magad! 🙂
  2. A játék pedagógiai célja: a gyerekek ráhangolása egy adott témára és a koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Amire talán mégis oda kell figyelni (bár alacsony a kockázat), hogy megfelelő távolságra álljanak a körben a gyerekek, hogy ne üssék le egymást.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A termet be kell rendezni, padokat, székeket félretolni, hogy a játékosok kényelmesen körbe tudjanak állni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Nyelvtanárként használtam ezt a játékot. Fontos az óra elején ráhangolni a gyerekeket az adott témára. Sokszor fáradtak, demotiváltak, ezért a bemelegítés (warmer) fontos része az órának. Ezen az órán a vásárlás volt a téma. A kerettörténet a következő volt: Most ébredtek fel hosszú csipkerózsika-álmukból, de még lassúak, nehezen mozognak, ezért szükségük van energiára, amelyet varázslatos módon csak egymástól kaphatnak meg. Teljesen fel kell ébredniük, mert minden raktárkészlet kiapadt, nekik kell majd a vásárlást intézni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az energia átadása úgy történik, hogy tapsolok egyet – ezzel összefogom az energiát, kinyújtom a kezeimet, közben mélyen egy másik játékos szemébe nézek és azzal a lendülettel, ahogyan a kezem nyújtom, továbbítom neki az energiát. Ő tapssal fogadja és behúzza kinyújtott kezeit, vagyis azzal együtt a kapott energiát. Majd ő is továbbítja azt valakinek. (Mindenkihez legalább kétszer el kell jutnia az energiának, de ha van idő többször is, hogy a mozdulat még gördülékenyebb legyen.) Amikor ez kész, ismertetem a második lépést is, annyiban módosul a feladat, hogy miközben az energiát küldöm egy megadott témához kapcsolódó asszociációt mondok. A mi szavunk/témánk a vásárlás volt, másodszor pedig éttermek, kávézók. A gyerekeknek pedig ehhez kellet kapcsolódó szavakat mondani angolul. (Ez a vásárlás témaköréhez kapcsolódó szókincs ismétlése.)
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor a megfelelő szókincset felelevenítettük. Illetve, amikor láthatóan felélénkültek a gyerekek, vagyis tényleg megteltek energiával. Akkor elindulunk, hogy mindent megvedjünk, ami a raktárak feltöltéséhez szükséges.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Én megkérdeztem, hogyan érzik magukat, pozitív válaszokat kaptam. Az órán pedig koncentráltak, élénken dolgoztak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék bármilyen tanórán segíthet a koncentráció fejlesztésében, vagy ha a gyerekek fáradtak, demotiváltak valóban felélénkíti őket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékvezető is végig aktívan részt vegyen, mert a gyerekek várják az energiát tőle is!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kikillainé Kohlmann Zsuzsanna