JÁTÉKRA FEL!

Kiglics Ágnes: A kánya és a csibék

  1. A játék neve, címe: A kánya és a csibék
  2. A játék pedagógiai célja: Tájékozódás, tapasztalatszerzés a térben
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentes tér kialakítása. Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy az első részben (amíg csukva van a szemük) lassan mozogjanak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése, tárgyak fal mellé pakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kört alakítunk. A következő játékban kedves, pelyhes csibék lesztek, akik most keltek ki a tojásból és bizonytalanul, botladozva járkáltok az udvaron. De egyszer csak megjelenik egy kánya, aki ebédet akar fogni magának. Aki házat alakít, úgy, ahogy tőlem hallja, az biztonságban van, de akinek nem sikerül, azt a kánya kiállítja a következő körből. A házat egy szám és egy alakzat jelöli. Tapsra kijöhettek a házból, folytatjuk a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok csukott szemmel, lassan, óvatosan járkálnak a teremben, figyelve arra, hogy ne ütközzenek össze. A játékvezető mond egy számot és egy formát, a játékosoknak ilyen csoportokba kell beállniuk, pl. 3- kör, akkor 3 gyerek, kört alakít, vagy 5- csillag, 5 gyerek csillagot formáz (egy-egy kezüket középen egymásra rakják). Aki kimarad, az kiáll egy körből, utána folytathatja a játékot. Tapsra becsukják a szemüket, új játék indul.
  18. A játék lezárása: 4-5 fordulót játszunk egymás után. Ezután a kánya éhesen továbbrepül, mert látja, hogy itt milyen összetartó, egymást védő csoport van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdésem: Milyen érzés volt úgy mozogni, hogy kizártad az egyik legfontosabb érzékszervet a tájékozódásból? (Arra vagyok kíváncsi mennyire bíztak meg egymásban? Féltek-e az ütközéstől?) A játék alkalmas a csoportalakításra, ekkor az utolsó körnél a megfelelő számot mondom, amivel folytatni tudjuk a foglalkozást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A pár nélkül maradó gyerekek kiesnek (elviszi őket a kánya), így tudunk győztest hirdetni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az első részben nagyon figyelnem kell, hogy valóban lassan mozognak-e, vigyáznak-e egymásra.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiglics Ágnes