„Az Odüsszeiában elbeszélt történet szerint Aiaié szigetén Kirké disznóvá változtatja Odüsszeusz társait. Csakhogy jelen esetben ezt nem a varázsfőzetével teszi, hanem a pillantásával; akire rákacsint, disznóvá változik. Ezt úgy jelzi a többieknek, hogy azt mondja, röf-röf, ő kiesett a játékból. A többiek feladata az, hogy kitalálják, ki a gonosz varázslónő, Kirké. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy melyikük Kirké, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból (disznóvá változnak). Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő Kirké.) Ha Kirkével együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a varázslónő nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor Ödüsszeusz és emberei nyernek, és jól kinevetik Kirkét.”
Kézy Ágnes
Célcsoport: 10-14 év