JÁTÉKRA FEL!

Keszkenősné Kreskai Edina: Szörnyszelídítő

  1. A játék neve, címe: Szörnyszelídítő
  2. A játék pedagógiai célja: Pontos fejszámolás fejlesztése a matematika órán.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüss szörnyecske.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem minimális átrendezése köralakításhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín előkészítése : A padok és székek elhúzása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet ismertetése: Számország lakóit megtámadta a Számfalószörny. Segítenünk kell rajtuk! Képzeljétek el a mindennapjainkat számok nélkül! Ugye mekkora zűrzavar keletkezne? Ti lesztek a szörnyszelídítők. Találjuk meg, ki lesz közületek a Főszörnyszelídítő! Ő biztosan megmentheti Számországot! Kezdjük a próbatételt!
  17. A játék menete, játékszabályok: – Kör alakítása. – Kerettörténet elmesélésével ráhangolódás a játékra. – Szabály ismertetése: Választott gyereknek dobom a plüsst, közben mondok egy matematikai műveletet. Őt támadja a szörny. Az a szomszédja mentheti meg, aki előbb mondja a helyes eredményt. A másik szomszéd kiesik, ő leguggol. Majd a következő gyereknek dobom, egészen addig játsszuk a játékot, amíg már csak két gyerek marad. Ők vívják a párbajt a Főszörnyszelídítő rangért.A győztes menti meg Számország lakóit.
  18. A játék lezárása: Dicséret. Taps. Értékelés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes piros pontot kap, a csapata pedig egy jutalompetákot. (Állandó csapatok vannak kialakítva. Minden órán így dolgozunk. A jó munkáért jutalompetákot kap a csapat, A hónap végén összesítem a petákokat. Az adott hónapban legtöbb petákot gyűjtő csapat tagjai ajándékot kapnak. Nagyon jól motiválja a gyerekeket.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha egyik szomszéd sem tudja a helyes eredményt, vagy lassúak,akkor a megtámadott gyerek is megmentheti magát,ha helyes eredményt mond, Ebben az esetben mindkét szomszédja kiesik és leguggol.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Plüss előkészítése. Hely rendezése a köralakításhoz. Motiváció, figyelemfelkeltés,hogy minden gyerek akarjon részt venni a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Keszkenősné Kreskai Edina