JÁTÉKRA FEL!

Kesziné Dudás Marianna: Trónok harca

  1. A játék neve, címe: Trónok harca
  2. A játék pedagógiai célja: Figyeljenek egymásra, segítsék egymást! Együttműködés, figyelem, koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatásnál, futásnál figyeljenek egymásra és magukra is! Figyeljenek a székekre is!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Székek, szalag.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Székek elhelyezése egymástól 2-3 méterre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a székek elhelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet, játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok lovagok. Mindegyik saját trónján (székén) ül. Egy trón üres. A sárkány elveszítette sajátját, ezért útnak indul, hogy szerezzen egyet. Ebben akadályozza sérülése (mindkét térdét átkötjük egy szalaggal) így csak lassan tud mozogni. Ugrálhat, lépegethet, ahogy neki tetszik. A játékosok közül bárki (több is) elindulhat, futhat, hogy megakadályozza a sárkány trónhoz jutását. Aki felállt a helyéről, el kell indulnia, nem ülhet vissza saját trónjára. Ha megelőzi a sárkányt vagy egy másik játékost, rá kell ülnie az új trónjára. Bármely üres trónt elfoglalhatják. Ha a sárkány le tud ülni egy szabad székre, akkor győz, vége a játéknak. A játékosok egymással nem beszélhetnek. A sárkány mozgását más módon nem nehezíthetik.
  18. A játék lezárása: Ha a megbeszélt játékidő alatt a sárkány nem tud leülni, akkor veszít, vége a játéknak. A lovagok győztek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, taps a győzteseknek. Minden tanulót megdicsérek, aki ügyesen, sportszerűen játszott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több sárkány kijelölése. Beöltözés lovagnak, sárkánynak. Közös jelmeztervezés, készítés.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelés. Szükség esetén magyarázat, segítség.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kesziné Dudás Marianna