JÁTÉKRA FEL!

Kertészné Magyaródi Szilvia: Családmánia

  1. A játék neve, címe: Családmánia
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelőképesség és memória fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nem szükséges előkészület
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem jellemzője a játéknak
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Felvezetés: Mi egy nagy család vagyunk Mint minden családban, nálunk is vannak ránk jellemző közös dolgok, mániák. A hozzánk érkező vendég biztosan kíváncsi, mi ez. Rá kell, jönnie, mi a családunk jellemzője.
  17. A játék menete, játékszabályok: – A játékosok körben vagy a padban ülnek. Jelentkezés útján kiválasztunk egy Vendéget, akinek majd ki kell találnia, mi a család mániája. A Vendég kimegy a teremből, vagy halótávolságon kívül helyezkedik el. – A játékosokkal megegyezünk egy mániában (például mindenki a fülét vakarja, mozgatja a lábát, fintorog az orrával, megrántja a vállát…) – A Vendég visszajön a játékosok közé . Odamegy 1-1- játékoshoz és kérdést tesz fel neki (egy játékosnak egy kérdést ad, például: mi a kedvenc színe, mi a terve a hétvégére, van-e kutyája…) – A megkérdezett játékos (és csak az) válasz közben elvégzi a megbeszélt mániát – A vendégnek rá kell jönnie a család mániájára. Előfordul, hogy 2-3 kérdés után tudja a mániát, de nehezebb mániánál 7-8 kérdése is szükség van.
  18. A játék lezárása: – A játék többször ismételhető. A következő körben az lesz a Vendég, akinél a az előző játékban kitudódott a mánia.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – – A játék élvezetes, általában 4-5 alkalommal ismételhető a mánia kiderítése. Az utolsó kör után összegezzük a tapasztalatokat: Kiről milyen érdekes információkat tudtunk meg, ki végezte nagyon jól a mániát, kinek voltak jó kérdései. – A játék sok pozitív élménnyel gazdagítja a közösséget. – A játék alkalmas feszültség oldására, esetleg tananyagrész ismétlésére is (ha a Vendég csak a tananyaggal kapcsolatos kérdéseket tehet fel)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A mánia nehézsége fokozható (a cselekvő mánia után szóbeli mánia is lehet, például: minden válasz A betűvel kezdődik, mindenki azzal a szóval kezdi a válaszát, amivel a Vendég befejezte a kérdését..) – Szabályozhatjuk, hogy a vendég milyen témakörben tehet fel kérdéseket
  21. A játékvezető speciális feladatai: A vezetőnek arra kell figyelnie különösen, hogy a megbeszélt mánia egyértelmű és minden családtagnak érthető legyen.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék alkalmas közösségépítésre, egymás megismerésére is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kertészné Magyaródi Szilvia