JÁTÉKRA FEL!

Kerekes Zsuzsanna: Ki vagyok én?

  1. A játék neve, címe: Ki vagyok én?
  2. A játék pedagógiai célja: Ritmikai érzék és memória fejlesztő.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szék, ha van szőnyeg, akkor ott is helyet foglalhatnak. Ritmuskártyák, amelyeknek a másik oldalán rajz található.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A kártyák elkészítése, a terem berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese: Zenebirodalomban minden mesebeli állatkának vagy tárgynak ritmusjele van, egyedi, másnak nem lehet ugyanaz a jele. Ismerkedési est lesz a birodalom közepén lévő "Cifra palotában".
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben ülnek, jelen esetben széken. Mindenki húz egy ritmuskártyát, a képet megmutatja a többieknek és eltapsolja a hátoldalán lévő ritmust. A többiek igyekeznek megjegyezni a képet és a hozzátartozó ritmust. Körben mindenki bemutatkozik. Pl.: Én vagyok a nyuszi, a jelem "titi-titi"- tapsolva. Amikor már túl vagyunk a bemutatkozáson: A kártyákat összeszedjük, összekeverjük, és újra kiosztjuk. Kétféle módon lehet kitalálni a kártyákon lévő dolgokat. 1. A kiválasztott gyerek felteszi a kérdést: Ki vagyok én? – majd eltapsolja a nála lévő ritmust, aki kitalálja, hogy melyik kép tartozik hozzá, az következik. 2. A kiválasztott gyerek felteszi a kérdést: Mi a jelem? – majd megmutatja a képet. Aki kitalálja a képhez tartozó ritmust, az következik a játékban. A gyerekek saját maguk dönthetik el, hogy melyik változatot alkalmazzák a játék folyamán.
  18. A játék lezárása: Ha már alaposan megismertük egymást, eltapsoljuk az összes ritmust folyamatosan.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret és jutalomképek osztása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kártyákra hosszabb, bonyolultabb ritmusok kerülnek. Még nehezebb változata, ha dallam részletek szolmizálva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ki volt a legelső, aki kitalálta a feladványt. Valamint, vigyázni a rendre, ha a játék hevében a gyerekek a helyükről felállva érvényesítenék az elsőségüket. Talán ezért jobb olyan helyiségben játszani ezt, ahol a szőnyegre ülhetnek.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kerekes Zsuzsanna