JÁTÉKRA FEL!

Keppel Julianna: Kerceréce

  1. A játék neve, címe: Kerceréce
  2. A játék pedagógiai célja: A pozitív érzelmi ráhangolódás segítése, figyelmük irányítása a csoport felé. Az új tagunk s a régiek megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik neveit. A változatosság biztosítása a hosszabb táncgyakorlás során.  A jobb és bal gyakorlása, térérzékük fejlesztése, figyelmük irányítása és intenzitásának emelése, és monotónia tűrésük alakítása. Ismert tér – és mozgásformák gyakorlása a játékok segítségével. Az együttműködés képességének, és a reakcióidő gyorsaságának fejlesztése A játékok jellege: ráhangolás – páralakítás – ismerkedés, névtanulás – figyelemfenntartás – koncentrálás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nagy dobókocka; baba
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A táncpróba menetébe illeszkedve a játékok gyors kör és csoportalakítást igényelnek különösebb előzmények nélkül.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő bemutatkozik az új tagunknak. Majd mindenkinek dobja a babát, s megismétli a neveket. Ha nem emlékszik rá, segítenek neki. Ezután a Kerceréce utasításai alapján játsszuk tovább a játékot. A játékszabályokat átismételjük a régi tagokkal, az újnak pedig ismét elmondom, majd próbajátékkal bemutatjuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, Én pedig a kör közepéről irányítom a játékot. Rámutatok az egyik játékosra és a következő szavak közül mondom az egyiket. • Neved? – a játékosnak gyorsan rá kell vágnia a nevét). • Balra – a játékosnak a tőle balra állónak a nevét kell mondania). • Jobbra – a játékosnak a tőle jobbra állónak a nevét kell mondania). • Az egyik játékos nevét mondom – s a név tulajdonosa mondja annak a nevét, akire mutattam. • Kerceréce – a játékosok átszaladnak a kör egy másik pontjára, majd ismét körbe állnak, de más helyre kell állniuk. A fentiek alapján folytatódik tovább a játék.
  18. A játék lezárása: A játékot az élményéért játsszuk, következmény és versenyhelyzet nélkül. Nincs kiesés, s a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot játszottuk az alábbi szempontok szerint is az előző alkalommal új tag nélkül: • mindenki a becenevét mondja • mindenki a kedvenc ételét mondja • mindenki a kedvenc filmcímét mondja • mindenki a kedvenc színét mondja
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok elmondása után lassú próbajáték segítségével ellenőrzöm, értették-e a feladatot – szabályokat. Amennyire engedi a játékosok fizikai és lelki állapota, addig fokozom a tempót a játék során.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Keppel Julianna