A játék neve, címe: Unatkozom! – Levelet hozott a postás módosított verzió
A játék pedagógiai célja: Ismétlés, tanult nyelvtani szerkezetek gyakorlása angol nyelvből
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Tanteremben csak balesetveszélyesen kivitelezhető, a mozgáshoz elegendő tér kell hozzá (aula). Fel kell hívni a résztvevők figyelmét a gyorsaságból adódó balesetveszély lehetőségére (szék kicsúszhat).
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Előre megírt cetlik, minden résztvevő számára egy szék.
Technikai igény: nem igényel technikai hátteret
Az előkészítés feladatai: Az ismétléshez szükséges nyelvtani szerkezetek felírása papírcetlikre, székek előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek előkészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ismerteti a játék menetét és egy mozgásra alkalmas helyet keres a csoporttal. A kerettörténet a postás játékon alapszik, székek bevonásával. Előzetesen kipróbáltuk a postás játékot, de gond volt abból, hogy ki marad a „postás” – ezért székekek használunk, ezáltal egyértelművé válik, hogy hol vannak még szabad helyek. A kerettörténet: mindenki otthon ül (a székén), de valakinek (a kijelölt széken) eszébe jut, hogy szeretne kimozdulni, ezért feláll és azt mondja: „Szeretnék összefutni mindenkivel, aki…”.
A játék menete, játékszabályok:A tanulók a játékvezetővel együtt körben állnak, kijelölik az „unatkozó” pozícióját egy székkel. A székre helyezik a cetliket tartalmazó tárolót. A kijelölt játékos feladata, hogy véletlenszerűen kihúz egy cetlit és az azon szereplő nyelvtani szerkezetet használva mond egy „Szeretnék összefutni mindenkivel, aki…” mondatot. ”I would like to meet everyone who…”. Mindenkinek, akire igaz a mondat, el kell mozdulnia a helyéről és új helyet kell keresnie. Aki nem talál helyet, az lesz az új „unatkozó”, neki kell a következő cetlit húznia.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor elfogynak a cetlik
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyakorlás befejezéséhez minden résztvevő diáknak le kell írnia öt mondatot, amire emlékszik a játékból.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A feladat a kártyák átalakításával alkalmas bármilyen szóanyag vagy nagyobb nyelvtani egység ismétlésére. Később akár maguk a résztvevők is megtervezhetik, mi szerepeljen a cetliken.
A játékvezető speciális feladatai: Nincs ilyen.
A játékot lejegyezte: Képes Vera