JÁTÉKRA FEL!

Kecskésné Záreczki Hajnalka: Mézrablás

  1. A játék neve, címe: Mézrablás
  2. A játék pedagógiai célja: Nyári óvodai összevonás ideje alatt, más csoportbéli gyerekekkel való ismerkedés, együtt játszás örömének megtapasztalása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy amikor gyűjtik a mézet (labdákat), futás közben, illetve amikor a kaptárba (zsámolyba) teszik, figyeljenek, vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db korona, 20-30 db kislabda, 2 karika, 2 zsámoly
  12. Technikai igény: A játék során nincs szükség semmilyen technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Tornaterem kiszellőztetése, kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtti napokban elkészítjük a gyerekekkel együtt a 2 koronát. Közösen feldíszíthetik, ragaszthatnak rá csillagokat, virágokat…
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Amint beérünk a tornaterembe, elvarázsolt, virágzó réten találják magukat. A virágok tele vannak virágporral. Megkérdezem tőlük, hogy melyik állat gyűjti be a virágport. Aki elsőként válaszol, ő lesz az egyik méhkirály(nő). Mit készítenek a méhek ebből? A gyors választ adó gyermek lesz a másik méhkirály(nő). A gyerekek közül majd egyenként ők választanak csapattagokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat odaáll a tornaterem két távoli részében elhelyezett zsámolyához. A méhkirálynők védelmezik a kaptárt. A csapattagok (dolgozó méhek) megpróbálják elrabolni az ellenfél mézkészletét. Futva közelítik meg a másik csapat karikáját, amit véd a karját kitárva a méhkirálynő. Majd a labdákat egyenként, futva vihetik a saját kaptárjukba (zsámolyukba).
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor az egyik karika kiürül, elfogynak a labdák. Az a csapat győz, akiknek, marad a karikába labdája. Megvédték a mézkészletüket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem az összes játékost. A méhkirály(nő)-ket, mert ügyesen védelmezték a kaptárjukat, a méheket, mert sok mézet gyűjtöttek. Jutalmazás: simogatás, tenyérösszecsapás. Feldolgozás: Leülünk körbe (pihenés céljából is), majd megkérdezem jól érezték-e magukat a játékban. Mi tetszett nekik a legjobban? Milyen új szabályt alkalmaznának legközelebb?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több védelmező választása. Nem futással kell a másik csapattól elrabolni a labdákat, hanem szökdelve, vagy bokák közé helyezve ugrálva kell elvinni a saját zsámolyukba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbajáték alkalmával felmérem, hogy értik-e a szabályokat, mivel ez egy új játék, amit én találtam ki és még nem játszottam velük. A csoport összetétele is új a gyerekeknek. Megkeresem azt a helyet, ahol a legideálisabban tudom vezetni a játékot. Folyamatosan figyelek a gyerekek testi-lelki egészségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek visszajelzései, kérdéseimre adott válaszok: – Többségük azt mondta akkor érezte a legjobban magát, amikor ő lehetett a méhkirálynő és viselhette a koronát. – A fiúk általában azt válaszolták, hogy ők viszont azt szerették a legjobban, amikor rabolhattak a kaptárból. Milyen új szabályt találnának még ki? – Erre azt válaszolták, hogy ha többen játszanánk, akkor legyenek katonák? akik védik még a méhkirálynőt is. – Egyik kislány nagyon okosan azt javasolta, hogy gurítsuk ki a két futószőnyegünket és csak azon az útvonalon mehetnek repülhetnek a méhek. Legközelebb biztosan ki fogom próbálni az új ötletekkel is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kecskésné Záreczki Hajnalka