JÁTÉKRA FEL!

KECSKÉS ÁGNES: Szervrendszerek összefoglaló játék

  1. A játék neve, címe: Szervrendszerek összefoglaló játék
  2. A játék pedagógiai célja: A tanév elején az elmúlt tanév biológiai ismereteinek felelevenítése, ráhangolódás a biológiára.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játékban szereplő szervrendszeri kártyák és a fogalmi kártyák a részvevők számának megfelelően.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése, a játéktér biztosítása, a kártyák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremátrendezést el tudják végezni a játékosok.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a játék célját.A játéknak nincs keretmeséje , mert a játék típusa nem igényli ,a cél a ráhangolódás , a tananyag játékos ismétlése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulók körben állnak. Mindenki húz egy fogalmi kártyát, melynek mindkét oldalán egy-egy fogalom van (egyik kékkel, másik pirossal). Egyik önként jelentkező tanuló lesz a kör közepén, nála 4 szervrendszeri kártya van. Ezeket szabadon váltogathatja de mindig csak úgy, hogy mindenki lássa és hallja amikor másik fogalmi kártyát tart a kezében. A kezdő játékos nevét a középen álló mondja. A körben állók feladata , hogy egymás után következve mondani kell valamit : ha olyan fogalmi kártya van a kezében ami a középen álló játékos által mutatott szervrendszerhez kapcsolódik akkor a fogalmat , ha nem kapcsolódik hangosan NEM-et kell mondani. A középen álló figyeli , jót mondanak-e a körben állók. Ha úgy érzi nem jót mondott az adott játékos akkor azt mondja BUMM. A játék megáll és el kell dönteni kinek volt igaza. Aki hibázott fél lábra áll és úgy folytatja a játékot. A körben állók esetén 1. hiba fél láb , második hiba kiesés. A kör közepén álló esetén 1. hiba fél láb ,de ha a következő BUMM-ot jó helyen mondja visszakapja mindkét lábát. Ha jó helyen mondja a BUMM-ot és 2 lábon áll kicserélheti magát azzal aki hibázott. Ha 2. alkalommal is rosszkor mondja a BUMM-ot „elveszíti” mindkét lábát és kiesik a játékból. A cél minél tovább a körben maradni. A játékvezető jelzésére a körben állók megfordítják a fogalmi kártyáikat és akkor már a másik oldalon lévő fogalmakkal folytatódik a játék. A körben állóknak és a kör közepén állónak is úgy kell tartani a kártyát, hogy jól látható legyen.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart míg a fogalmak és szervrendszeri kártyák néhányszor sorra kerülnek és megtörténik a tananyag ilyen módon való felelevenítése. A megbeszélés során fel lehet hívni a figyelmet a hibákra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A megbeszélés során fel lehet hívni a figyelmet a hibákra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot bármilyen tananyag bármilyen korosztályában lehet használni a megfelelő kártyák elkészítésével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető végig követi a játékot, ha a tanulók nem tudnak dönteni kinek van igaza, ő ad magyarázatot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: KECSKÉS ÁGNES