JÁTÉKRA FEL!

Kavalecz Mária Emese: KOLIS BUMM

  1. A játék neve, címe: KOLIS BUMM
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés, egymásra figyelés, közösségformálás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: NEM SZÜKSÉGES
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: beltéri játék esetén: terem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: igen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Apropó: kollégiumi gyereknap. Ráhangolódó játék E-ME-SE (A nevelőtanár neve után kiválasztva) A Kolis Bumm pedig a kollégista élet főbb momentumait éljük át játékos formában.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kört alkotnak. A játékvezető a kör közepén ismerteti a szabályokat. A játékvezető valakire rámutat a képzeletbeli fegyverével és mond egy vezényszót, amire a kiválasztottnak és a két mellette állónak egy meghatározott mozdulattal kell válaszolniuk. Aztán a játékvezető 5-ig számol és a játékosok helyet cserélnek. A vezényszavak ismertetését próbajáték követi. A játék fokozatosan nehezedik, mivel egyre több feladatot kell megjegyezniük a játékosoknak. a, vezényszó: KÁRTYA (a kollégiumi be- és kilépéshez és az étkezésekhez szükséges a mágneskártya használata)- akire a játékvezető mutat a kártya lehúzás mozdulatát kell utánoznia a mellette lévő játékosoknak pedig egy „sajnos nem találom” kézmozdulattal kell reagálniuk. PRÓBA játék, aztán a játékvezető 5-ig számol és ezalatt mindenki helyet cserél, hogy új szomszédja legyen. b, vezényszó: EDIT NÉNI (a szilencium idő alatt a folyosó ügyeletes tanár neve)- a kiválasztott játékos utánozza a nevelőtanár kopogó cipőjének járását, a szomszédjai pedig ujjukat a szájuk elé téve mutatják hogy pszt!. … – próba – helycsere c. vezényszó: KIMENŐ – (a kollégiumban rendkívüli kimenő kérhető a nevelőtanártól megfelelő indokkal) a kiválasztott játékos könyörgőn összeteszi a kezét, a két mellette lévő pedig buzgón nyújtja a kimenő papírt az engedélyeztetésért. Próba – helycsere d, vezényszó: CSÜTÖRTÖK – (hétvégére fogytán a kollégisták zsebpénze) – akire a játékvezető mutat az ujjaival mutatja hogy nincs pénz, a két mellette lévő pedig a hasát dörzsölve az éhezést imitálja …Próba- helycsere. A játék fokozatosan nehezül. A vezényszavak váltakozva követik egymást.
  18. A játék lezárása: kb. 4-5 perc után amikor már mindenki volt többféle szerepkörben zárjuk le a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék megköszönése után néhány kérdés a résztvevőkhöz: Mondjátok el a véleményeteket! Hogy éreztétek magatokat a játék során? Melyik rész tetszett a legjobban?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekekhez intézett kérdés: Milyen a kollégiumi életből vett példákkal bővítenétek ki a játékot? Egyéb más a korosztályt érdeklő témák feldolgozása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kavalecz Mária Emese, (padlas2010@gmail.com)