JÁTÉKRA FEL!

Kaufmann Judit: Csapd le a legyet!

  1. A játék neve, címe: Csapd le a legyet!
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlessze a figyelmet, számolási készséget,pontosságot, vizuális észlelést, gyorsaságot, gondolkodást.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 db légycsapó, kréta, tábla, vagy papír, ceruza
  12. Technikai igény: Nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: A táblára fel kell írni 5 db négyjegyű számot
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Diktálhatják a számokat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 3 játékos kezébe 1-1 műanyag légycsapót adunk és kiállnak a tábla elé
  17. A játék menete, játékszabályok: A táblára felírunk 5 db négyjegyű számot. Kiválasztunk 3 játékost, a kezükbe 1-1 műanyag légycsapót adunk. Felteszünk egy kérdést a számokhoz kapcsolódóan. Pl: Melyik a legnagyobb szám? A légy mindig a jó megoldásra száll és arra kell rácsapni a légycsapóval a lehető leggyorsabban. Aki a leggyorsabban csap rá a jó megoldásra, az nyer, a másik két játékos leül és a helyére újabb 2 játékos érkezik. ( Akinek a légycsapója legalul van, az csapott a leggyorsabban.) Ha valaki a rossz megoldásra csap, az is kiesik. Újabb kérdést teszünk fel:pl: Melyik az a szám, ahol a legnagyobb helyi értéken a legkisebb alaki értékű szám áll? Vagy: Melyik szám osztható 2-vel? Melyik szám százasokra kerekített értéke 5000? Vagy: Melyik szám kisebb százas szomszédja 4300? Vagy: Melyik szám számjegyeinek összege 15? stb. A leggyorsabb játékos mindig ott marad a táblánál, a másik 2 leül és helyükre újabbak jönnek. A kérdést a játékvezető is felteheti, de a helyükön ülő játékosok is. Az a legügyesebb, aki a legtovább tud a leggyorsabb maradni.
  18. A játék lezárása: A játék akkor zárul le, ha már mindenki csapott a légycsapóval.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertesek azok, akik a leggyorsabban tudtak a helyes megoldásra rácsapni a légycsapóval. Jutalomból kaphatnak 5-t, vagy cukrot, esetleg matricát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak számokra lehet a légycsapóval, hanem pl. igékre is. A táblára felírunk 5 db igét.Feltesszük a kérdést: Melyik a múlt idejű? Melyik felszólító módú? Melyik igekötős? Stb. Vagy állatos képekkel: melyik emlős? Melyik hüllő? stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékot ő irányítja. Kiválasztja, hogy kiknél legyen a légycsapó. Eldönti, hogy ki volt a leggyorsabb, valamint felteszi a kérdéseket is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat ill. a játék leírását e-mailben küldtem el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kaufmann Judit