A játék neve, címe: Házatlan mókusok
A játék pedagógiai célja: A fordulatos, gyors mozgás, ügyes térbeli tájékozódás gyakorlása.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fokozott figyelemmel kísérni kell a játékban játszó gyerekek testi, fizikai és egészségi állapotát. Ha bármi történik, akkor közbeavatkozni
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: hulla-hopp karikák
Az előkészítés feladatai: játéktér kijelölése, első fogó kiválasztása
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: játéktér kijelölése, hulla-hopp karikák letétele
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek úgy kell megnyitnia a játékot, hogy garantáltan felkeltse a célcsoport érdeklődését Összefűzhető a Házatlan mókusok a Medve a barlangban is, mert ugyan ezek a szabályok vonatkoznak rá.
A játék menete, játékszabályok:a “mókusok” szabadon futkározhatnak a karikák, vagyis a “házak” között. „Mókus, mókus be a házba!” felszólításra mindenki karikát keres magának. Akinek nem jutott ház, az kiesik, és leül.
A játék lezárása: Az a győztes, aki legutoljára áll be a legutolsó házba. (karikába).
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a gyerekeket, hogy hogyan érezték magukat a játék közben, valamint jutalmazásuk az, hogy szabadon választhatnak egy játékot.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagy létszám esetén megengedhető, hogy egy hulla-hopp karikában két mókus is beálljon. Teremben, kisebb létszám esetén ugyanez a játék székkel is játszható. (mi ezt nem díjazzuk, mivel a gyermekek épségét veszélyezteti)
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek fokozott figyelemmel figyelnie kell a gyermek egészségi és fizikai állapotát
A játékot lejegyezte: Kátra Jolán