JÁTÉKRA FEL!

Katona Edit: Ki vagyok én?

A játék neve, címe: Ki vagyok én?

A játék pedagógiai célja: A résztvevők minél szélesebb körű tudásról adhassanak számot, az eddigi foglalkozások visszacsatolásaként.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: nincs különösebb, legfeljebb ne menjenek egymásnak

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: A papírok, nyomtatványok képekről és kéziratokról, esetleg tábla.

Technikai igény: A bevezetés miatt az internet.

Az előkészítés feladatai: helyszín adott, az internetelérés kb. 2-3 perc

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szűkebb értelemben már azzal, hogy tudják az óra elején játszunk máris bevonódnak. Tágabb értelemben erre a játékra készülünk a fakultáció minden óráján, vagyis információkat és ötleteket csatolunk egymáshoz.

A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a játék nevét. a szereplők jól ismerik egymást, így őket nem kell bemutatnom. Nyitányként zenét hallgatunk, melynek már önmagában üzenete van (szintén közös élmény, ismert kontextus, és prekoncepciók) :

https://www.youtube.com/watch?v=qXij2k1kg2c&ab_channel=RedBullPilvaker-Topic

A játék menete, játékszabályok:: Megkérem a játékosaimat, hogy mindenki legyen egy magyar költő, író. Válassza ki a képet, mellyel leginkább azonosulni tud. /A JÁTÉK LEGELEJÉN LESZÖGEZZÜK, HOGY HA VALAKI ELAKAD AZT TANÁCCSAL LEHET SEGÍTENI, BÁRMILYEN RÁVEZETŐ INFORMÁCIÓVAL KÖNNYÍTHETNEK A MÁSIK FELADATÁN!/ Ezután a játék szinte önmagát vezeti… keresnek magukhoz illő kéziratot, melynek forrását, mű címet és egyéb információkat kell megneveznie. Keresnek korstílust, melyben éltek, pontos születési dátumukat. Szép lassan tehát körvonalazzák saját magukat, s ahogy ez a pályakép alakul, úgy melegszenek bele a játékba, s lesznek egyre büszkébbek a tudásukra.

A játék lezárása: A játékban nincs vesztes, csak büszke győztes. Hisz – legfeljebb egymás segítésével – mindenkinek kialakul a saját ábrázata, az adott szerző körvonala.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenképp nagy dicséret illet minden résztvevőt. Ilyen játékot csak komoly tudással, előismerettel lehet jóízűen játszani. Itt épp ez a megerősítés a legnagyobb biztatás az emeltszintre készülő magyar érettségizőimnek. Bevallom játszottuk már ezt a játékot jóval régebben (még covid előtt), de nem ment ilyen flottul és aktívan. Látható a fejlődés, ami igazolja, hogy a játék néha nagyon is komoly!

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbbfejlesztése a mélyítés lehet, vagyis még több információ, kapcsolódó adat, verscím, költői kép, ismert forma, vagy ritmus behívása a játékba.

A játékvezető speciális feladatai: A játék indítása, és a ráhangolás a feladat. ha valaki megakad, gyorsan és előremozdító mondatokkal kell továbblendíteni. Folyamatos visszajelzést nyújtani, ha valamit jól gondoltak el.

Egyéb/megjegyzés: A diákjaim örültek a feladatnak, láthatóan örömmel töltötte el őket, hogy kombinálhatnak, és hogy együtt játszhattunk.

A játékot lejegyezte: Katona Edit