A játék neve, címe: Ki a gyorsabb?
A játék pedagógiai célja: Figyelem, reakciógyorsaság fejlesztése, szabálytudat erősítése, nagymozgások fejlesztése. Közösségi érzés, társas kapcsolatok fejlesztése, pozitív énkép erősítése.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktérben futva figyeljenek önmaguk és társaik testi épségére!
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Plüsslabda, kötél, állatos képek
Az előkészítés feladatai: Képek kivágása, lehetőség szerint lelaminálása. Játéktér kialakítása, berendezése, kellékek előzetes előkészítése (kötél, plüsslabda, állatos képek).
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közösen vágjuk ki a képeket, és együtt rendezzük be a játék terét (dzsungel hangulat megteremtése a rendelkezésünkre álló játékeszközökkel)
A játék megnyitása, nyitánya: Dzsungeltúrára indulunk a gyerekekkel. Találtam egy kókuszdiót! Még jó, hogy nem a fejünkre pottyant! Ide helyezem középre, lássuk kié lesz! Ki lesz a gyorsabb?
A játék menete, játékszabályok:A gyermekeket két csoportra osztom, mindenkinek adok egy képet, melyen egy dzsungelben élő állat látható. Mindkét csoportban lévő gyermekek ugyanazokat az állat fotókat kapják meg . A játéktér közepére egy kötelet fektetek (mely az indát szimbolizálja), és elhelyezek rajta egy plüsslabdát (mely a kókuszdiót szimbolizálja). Ezután egy állat nevét kiáltom (pl. elefánt), és annak a két gyermeknek kell a labdáért középre szaladni, nyúlni, akiknél az elefánt képe van. Az a győztes, aki hamarabb eléri a kókuszdiót.
A játék lezárása: A gyermekek jelzéseit és a külső körülmények hatásait veszem figyelembe a játék befejezését illetően. Ha úgy látom, hogy már mindenki szerepelt, sikerélményhez jutott, vagy már lankad a figyelmük, akkor a játék véget ér.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék közben is folyamatosan dícsérek, ellenőrízek, javítom az esetleges tévesztéseket, egyénre szabva. A játék végén kiemelem az ügyes gyermekeket, a gyors reakciókat, így a gyermekek visszajelzést kapnak a munkájukról, ezzel is erősödik önbizalmuk, önértékelésük. Értékelésemet minden esetben egyénileg alkalmazom, figyelembe véve az adott gyermek egyéni sajátosságait, képességeit, fejlettségi szintjét. Az értékelésem mindig pozitív és ösztönző.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezített változata: Az állat neve helyett annak tulajdonságait soroljuk fel (pl. Kapja el a kókuszdiót az, akinek vastag, csíkos bundája van! Kapja el a kókuszdiót az, akinek négy lába van, és szereti a banánt! A játék továbbfejlesztése: Egyszerre két állat nevét kiáltjuk, ekkor összesen négy gyermek szalad a labdáért. Felkiáltás helyett képet is mutathatunk. Vagy megnövelhetem a távolságot a gyermekek és a kókuszdió között.
A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályának érthető megismertetése, a játék levezetése, a játék folyamatának figyelése, tévesztések javítása, igazságosság, sportszerűség, szabályok betartatása. Balesetek elkerülése érdekében figyelemfelhívás! Lehetőség és igény szerint a játék nehezítése, új szabályok megismertetése.
Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon megszerették ezt a játékot!
A játékot lejegyezte: Katona Edit