JÁTÉKRA FEL!

Kászonyi Ildikó: Queen- ritmus

  1. A játék neve, címe: Queen- ritmus
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció erősítése, ritmuskövetés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú hely.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Minden játékosnak egy szék, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek körbe rendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek elrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése. Kipróbáljuk hogyan kell a ritmust követni ( az ismert Queen- szám alapján 2 térdcsapás és egy taps), mindenki elmondja a kezdő számát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, mindenkinek sorszáma van. A játékvezető az egyes, a tőle balra ülő a kettes, a mellette ülő a hármas és így tovább, legutolsó a játékvezetőtől jobbra ülő játékos. A játékvezető diktálja a ritmust ( két térdcsapás és egy taps), a ritmusra mondja a saját sorszámát és a megszólított játékosét (pl. egyes- ötös), a megszólított játékos, anélkül, hogy kihagyna egy ritmust tovább folytatja( ötös- tízes). Aki elrontja a ritmust, vagy a számot, amit mondania kell átül az utolsó székre, így az előtte ülők sorszáma is változik, mindenki az új számával játszik tovább. A ritmus a játék során a játékvezető által lassítható, vagy gyorsítható, ezt a változást mindenkinek követnie kell. Természetesen előfordul, hogy a játékvezető figyelmetlen, ilyenkor ő kerül a sor végére.
  18. A játék lezárása: A résztvevők jelzéseit és a körülményeket figyelembe véve tetszőleges ideig játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy hogyan érezték magukat, mit tapasztaltak a játék során a résztvevők.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A sorszámok helyett lehet csak páros, vagy csak páratlan, esetleg, ha már mindenki ismeri prímszámokkal is játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék elején, ha mindenki ismeri már a szabályokat érdemes együtt néhány ritmuskövetést, gyorsítást, lassítást kipróbálni. Amennyiben megy a játékvezető megkérdezi: Átvettétek? a résztvevők válaszolnak: Átvettük. A játékvezető nevezi meg azt aki rontott.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kászonyi Ildikó