JÁTÉKRA FEL!

Károlyi Ibolya: Hallo, Tourist!

  1. A játék neve, címe: Hallo, Tourist!
  2. A játék pedagógiai célja: Bemutatkozás, személyes adatok ismétlése, az utazás témakör szavainak ismétlése németórán
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobókockák, toll, üres névjegykártyák, szógyűjtemény előkészítése
  12. Technikai igény: székek, asztal
  13. Az előkészítés feladatai: Szógyűjtemény elkészítése, sokszorosítása, szabad asztalfelület biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző órán a szógyűjteményt is elkészíthetik, illetve térképvázlatot is készíthetnek a város épületeiről
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Várpalotán, a Városvédő Egyesület nemzetközi diákkonferenciáját tartjuk iskolánkban, ahova külföldről (Németországból, Ausztriából, Svájcból és Horvátországból érkeztek a meghívottak. A részvevő diákok bemutatkoznak, megismerkednek egymással, majd a városnézés következik…
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a szógyűjteményt kiosztja a tanulóknak az üres névjegykártyákkal együtt. A résztvevők kitöltik a névjegykártyákat, bemutatkoznak, majd 2 percig olvashatják a szavakat a szógyűjteményről. Ha letelt az idő, akkor visszaadják a szógyűjteményt a tanárnak. Egyetlen tollat kapnak közösen, az kezdheti el az átnézett szavak írását, aki elsőnek hatost dobott a kockával. A többiek meghatározott irányban folyamatosan dobnak és ha valaki újra hatost dobott, akkor elveszi a tollat és ő írja a szavakat.
  18. A játék lezárása: Az nyer, aki 5 perc alatt a legtöbb szót írta le helyesen. Az ismerkedés és szótanulás után a város nevezetességeit nézik meg a konferencia résztvevői.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulóktól megkérdeztem, mi tetszett a játékban, min változtassunk esetleg.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tanulók megfordítják a lapokat, a másik oldalra fogják írni a szavak többes számát. Most két kockát használunk. A két dobás összegének kell hatnak lennie.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a szabályok betartására, ha leesnek a kockák, akkor tovább kell adni a tollat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Károlyi Ibolya