JÁTÉKRA FEL!

Kardosné Kiss Edina: Csapd le

  1. A játék neve, címe: Csapd le
  2. A játék pedagógiai célja: a résztvevők egymáshoz való pozitív viszonyának erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: játék helyének kijelölése,ott lévő esetleges balesetet okozó kövek eltávolítása, a játékosok figyelmének felhívása egymás testi épségének megóvására
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: újságpapír
  12. Technikai igény: : nincs szükség semmilyen technikai kellékre, balesetveszély elkerülése miatt a földön ülve biztonságosan játszható
  13. Az előkészítés feladatai: a játékterületen lévő kövek és egyéb zavaró dolgok(pl:botok,fű) eltakarítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem igényelt előzetes előkészítést, mivel a résztvevők ismerik egymást
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a játék előtt ismertettem a játékszabályt, elrendeztük a területet és mindenki megnézte a másik ruházatát, illetve ki hol áll.
  17. A játék menete, játékszabályok: a játékosok körben ülnek, én a játékot a körben állva irányítom. A kör közepén áll egy általam kiválasztott játékos, ő kap egy újságot a kezébe. Az eredeti játék szerint akinek a nevét hallja annak a fejére kell kicsit ütni az újsággal. A nevét halló körben ülő játékosnak egy másik játékos nevét kell mondania mielőtt a fejére csapnak. Ha ez nem sikerül akkor kiesik. Én egy másik változatát találtam ki ennek a játéknak, mellyel nehezítettem a játékot. A játékosok pólójának színét kellett figyelni és mielőtt a megjelölt színű játékos fejére csapott volna a körben álló egy másik ott szereplő színű pólót kellett mondania. Figyeltem, hogy csak olyan színt mondjanak ami valós és ott megtalálható. Akit „lecsapnak” vagy nem ott megtalálható színt mondott az kiesett. A játék addig tart amíg ki nem esik mindenki a körből.
  18. A játék lezárása: cél az egymáshoz való viszony javítása volt, és aki hibázott az kiesett így egy részvevő maradt a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok nagyon jól érezték magukat. kérték hogy többször játsszuk még el. megköszöntem a részvételt és mindenki kapott egy jégkrémet. Közben beszélgettek egymással, így megvalósult a pedagógiai cél, miszerint javult az egymáshoz való viszony.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet játszani kitalált nevekkel nehezítve a feladatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először ismertettem a játékszabályt aztán próbajátékot játszottunk, úgy hogy megmutattam én mi a feladat
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon nagy sikert aratott a játék. Tetszett a résztvevőknek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kardosné Kiss Edina