JÁTÉKRA FEL!

Karacs Katalin: Kőhordás a barlang elől

  1. A játék neve, címe: Kőhordás a barlang elől
  2. A játék pedagógiai célja: A megszokott óvodai közegből kilépve új kapcsolatok, barátságok kialakítása, amit majd vissza tudnak vinni az óvodába.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Labdák
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Labdák kikészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet, de nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A selymet őrző raktárhoz egy barlangon át vezet az út. A nagy esőzésektől azonban a barlang beomlott. A kövek elhordásával lehet szabaddá tenni az utat. Meggyorsíthatjuk a munkálatokat, ha csatárláncban állva egyre több követ hordunk el.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljatok körbe úgy, hogy a mellettetek álló társadnak kényelmesen át tudd dobni a labdát, s hogy ő el is tudja kapni. Először egy labdát dobunk körbe. Amikor az már jól megy, belép a körbe a második, majd a harmadik labda is. Figyeljetek rá, ne érjék utol a labdák egymást, s pontosan egymás kezébe dobjátok, mert csak összefogva, egymásra figyelve tudjuk a leggyorsabban elhordani a köveket.
  18. A játék lezárása: Nagyon ügyesek voltatok, az összes követ elhordtátok, szabaddá vált az út a raktárakig. X és Z, nagyon rendes volt tőletek, hogy picit lelassítottátok a dobást, amikor a társatok még nem dobta el a labdáját.(Bújjatok át a barlangon (mászóalagút) egymás után (ahol a sok kulcs közül a raktár kulcsát kell kiválasztani a kulcslyuk alapján.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A személyes dicséreteken túl a pedagógiai célt szolgálva: Aki egyszer sem ejtette el a labdát, keressen magának olyan párt, aki elejtette, őt fogja pártfogolni a következő játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet belőle versenyt is csinálni nagyoknál, aki elejti a labdát, az kiesik, zálogot ad vagy tornagyakorlatot csinál, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A pedagógiai cél érdekében minél jobban arra ösztökélni a gyerekeket, hogy segítsenek egymásnak. A labdák számát tényleg csak akkor bővítem, amikor már belejöttek a játékba.
  22. Egyéb/megjegyzés: Én személy szerint jobban szeretem az egymást segítő verziót, így a perifériára szorult gyermekeket jobban be lehet vonni. Így a zárt közösségbe (óvoda, iskola) visszaérkezve megmaradnak a segítő párok, új barátságok alakulnak ki, csökken a magányosan játszó gyerekek száma. A hierarchiában könnyebben megtalálják a helyüket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Karacs Katalin