A játék neve, címe: Ne maradj le semmiről!
A játék pedagógiai célja: Reakciógyorsaság, figyelem, társakra való figyelés, fair play, balesetmegelőzés fejlesztése.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Durvaság mellőzése a társakkal szemben.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Játékvezetői síp.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Verbális közléssel: Egy izgalmas játék következik, a végén meglepetéssel.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető röviden, érthetően közli a játékszabályokat. Ennek a játéknak különösebb kerettörténetet nem alkottam. Elhelyezkedés a kijelölt játékterületen. (füves pálya)
A játék menete, játékszabályok:A játékosok a kijelölt területen jelre (Rövid sípszó) lassú futómozgást végeznek, ügyelve arra, hogy egymással ne ütközzenek. Hosszú sípjelre a lehető leggyorsabban párba állnak társukkal. Aki egyedül maradt, vagy páros létszám esetén utoljára alkottak párt, hibapontot kapnak. Az esetlegesen ismétlődő hibapontok a játék során összeadódnak. Ismétlésszám: 2x Következő hosszú sípjelre alkossatok: – hármas csoportot a feneketek összeérintésével! 3x ismétlés – négyes csoportot egylábon a térdek érintésével 3x ismétlés – ötös csoportot vonatozással 3x ismétlés A játék folytatása változtatásokkal.
A játék lezárása: Játék leállítása verbális közléssel.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az egyéni hibapontok összegzése. A legtöbb hibapontot összegyűjtő játékos vígaszdíja, hogy mondhat egy játékot, amivel folytatódhat a nap.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék menet közben is variálható gyors szabályismertetéssel: – a csoportalkotások közötti mozgásformák változtatásával (szökdelések, utánzó járások…) – a csoportalkotások sokféleségével ( sótörés, köralkotás, négyes kenu, ötös-, hatosfogat…) – a csoportalkotások véletlenszerű megváltoztatásával – a csoportalkotás jelzésének módjával (rövid sípjelek száma adja a csoportlétszámot, sípjel után az ujjakkal mutatva jól láthatóan)
A játékot lejegyezte: Kara Zsolt