A játék neve, címe: Jön a sárkány
A játék pedagógiai célja: Egy közösségbe tartozás, egymás elfogadásának megélése. Párkeresés, hozzárendelés gyakorlása, peremhelyzetben lévők elfogadása, velük kapcsolat keresése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékhoz a megfelelő tér biztosítása, illetve hogy a játék közben figyeljenek egymásra, és a játékvezetőre
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Koronák, lepel.
Az előkészítés feladatai: A játékra kijelölt területről és környékéről a játékdobozok, veszélyt okozó tárgyak, asztal, székek félrerakása a hely megnagyobbítása, és a balesetveszély elhárítása érdekében. A gyermekek figyelmeztetése, hogy a játék szabályait tartsák be, figyeljenek egymásra, és a játékvezetőre.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékidőben a lányokkal együtt koronákat készítünk, amik aztán a játék során a fejükre kerülnek. Minden kislány szabadon díszítheti, szépítheti a saját koronáját, mert ezzel is jobban magáénak érzi a játékot. A sárkány leplét pedig együtt választhatják ki a meglévő lehetőségekből.
A játék megnyitása, nyitánya: Odahívom magam köré a gyermekeket, majd elmondom, hogy játszani fogunk együtt egy játékot. Ismertetem a játék címét, a keretmesét, a szabályokat, majd előveszem a szükséges eszközöket. Kiosztom őket a királylányoknak, majd választunk egy gyermeket, aki a sárkány lesz. Felvesszük a kezdő pozíciót, majd mégegyszer megkérdezem, hogy mindenki érti e a játékot. Ha igen, minden készen áll, kezdődhet a játék! Keretmese: Valahavolt király borodalmában járunk. A királynak van 5 gyönyörűséges lánya, akiket a szomszéd országban lakó sárkány szeretne elrabolni. A király őröket fogad a lányai megmentésére. Egyszerre két őr kell védje a királylányt, ha jön a sárkány. Ha nincs veszély, akkor sétálgathatnak szabadon az őrök, de ha hallják, hogy közeleg a sárkány, védelmezniük kell. Ha nem elég ügyesek, és a sárkánynak sikerül valamelyik királylányt megszereznie, elviheti magával.
A játék menete, játékszabályok:A gyermekek beállnak a játék kezdetéhez. Sétálgatnak, közel a királylányokhoz. Ha meghallják a hírt, jelen esetben hangosan szól a játékvezető, hogy jön a sárkány, el kell indulniuk megvédeni.vEgy lányt két őr védhet, méghozzá úgy, hogy átkarolják a kezükkel. Ha egy királylányt már véd két őr, a többieknek tovább kell haladniuk, hiszen minden lányhoz kell a két őr. Ha minden királylánynak meglett a védelmezője, és elment a sárkány is, tehát elmúlt a veszély, az őrök sétálhatnak újra addig, míg meg nem hallják, hogy megint jön a sárkány. Ekkor azonban minden őrnek más királylányt kell védenie, mint az előzőekben. Ha valamelyik királylányhoz hamarabb ér oda a sárkány, mint legalább egy őr, az a lány a sárkányé lesz, elviheti magával. A játék addig tart, amíg van királylány, illetve minden őr védett mindenkit.
A játék lezárása: A szabályok figyelembevétele mellett fontos az is, hogy csak addig játsszuk a játékot, amíg az szórakoztatja a szereplőket, és nem esnek ki a szerepből. Szükség esetén jelzem hogy utoljára játszuk a játékot.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a szereplőket konkrétan megfogalmazott dícséretekkel pl.nagyon szépen vigyáztál a többiekre, mindig betartottad a szabályt, elzavarzad a sárkányt a gyorsaságoddal, stb, majd megkérdezem, kinek tetszett ez a játék, és miért.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetne a katonáknak zenére sétálni, illetve a sárkány jövetelét is zene jelezné, mindig ugyanaz a zene. Vagy pedig lenne minden játék során egy hisztis királykisasszony, akit elég ha egy őr véd. Az, hogy épp ki lesz az, azt minden játék elején kijelölnénk, közösen.
A játékvezető speciális feladatai: Fontos figyelni arra, hogy mindenki megértette e és betartja e a megbeszélt szabályokat, nehogy bármilyen veszély lépjen fel, ebből adódóan. Illetve, ha egy őr többször is ugyanazt a lányt védi, figyelmeztetni lehet a szabály betartására, de elküldeni onnan nem szabad!
A játékot lejegyezte: Káplárné Gimesi Julianna