JÁTÉKRA FEL!

Kapitányné Szűcs Andrea: Makitánc

  1. A játék neve, címe: Makitánc
  2. A játék pedagógiai célja: ráhangolás, energetizálás (ha foglalkozás elején), feszültségoldás, levezetés (ha foglalkozás végén)
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatás közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítésére lehet szükség abban az esetben, ha nincs kellő nagyságú szabad tér a köralakításhoz. pl. székek, asztalok szélre rendezése a teremben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most egy új énekes, mozgásos játékot fogok nektek megtanítani. Keretmese: Madagaszkáron a makik nagy bulira készülnek. A vezérük -a játékvezető, vagyis én – irányítja a nagy közös nyitótáncot. Ám mindig figyelniük kell, nehogy a nagy ellenségeik, a fosszák a közelben legyenek. Mert ha igen, akkor a makiknak menekülniük kell. A menekülést a körben eddig elfoglalt hely makiugrásokkal történő megváltoztatása jelenti úgy, hogy ugyanazok nem lehetnek a szomszédjaik, akik eddig.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kör alakzatban helyezkedünk el. Én vagyok a makivezér (játékvezető), a többiek a makik. Először megtanítom az ének szövegét és dallamát. Riszálom így is, úgy is, Riszálod így is , úgy is, Riszálja így is, úgy is, Riszáljuk úgy is. Strófánként hozzákapcsoljuk a megfelelő mozgást. 1. Jobb kéz karhajlítás, nyújtás. 2. Csatlakozik a bal kéz karhajlítás, nyújtás 3. Csatlakozik a jobb láb táncmozdulata 4. Csatlakozik a bal láb táncmozdulata 5. Eddigi mozgások, + forgás körbe. A strófák között a következő utasítás hangzik el tőlem: Makik vigyázz! Jobbra nézz! Balra nézz! Erre a makiknak meg kell kérdezniük: Fossza van? Erre kétféle választ adhatok. 1. Ha van, akkor makiugrásokat végezve mindenkinek meg kell változtatnia a körben elfoglalt helyét. 2. Ha nincs, akkor folytatjuk a következő strófával.
  18. A játék lezárása: Nincs kötött játékidő, és nincs győztes sem. Addig játsszuk, amíg a kedv és hangulat megkívánja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék közbeni reakciókból látható számomra, hogy tetszik-e az új játék a gyerekeknek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet további szöveggel és mozgássorral bővíteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék elején meg kell tanítani a szöveget és a dallamot, majd hozzá kell kapcsolni a megfelelő mozgássort.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mutathatunk képeket, esetleg kis filmrészletet a makikról és fosszákról. Beszélgethetünk a makik és a fosszák kapcsolatáról (tápláléklánc). Értelmezhetjük a következő mondást: Fossza, aki a makit húsától megfosztja.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kapitányné Szűcs Andrea