JÁTÉKRA FEL!

Kapitányné Kálócz Brigitta: Vándorló levelek

  1. A játék neve, címe: Vándorló levelek
  2. A játék pedagógiai célja: Célcsoport: „A” változat: 1-3 osztály, „B” változat: 3-6 osztály. Cél: rövidtávú memória fejlesztése, matematikai ismeretek gyakorlása, mozgáskoordináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: padok eltolása nagyobb hely legyen
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papírlevelek, sál vagy kendő, szelet ábrázoló pl korona
  12. Technikai igény: terem vagy udvarrész
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek gyártása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: önként vagy választva
  16. A játék megnyitása, nyitánya: JÁTÉK LEÍRÁS: Kezdetnek szükség van egy szereplőre, őt lehet választani vagy önkéntes alapon is jelentkezhet. Szükség van legalább 10-12 játékosra még, hogy izgalmasabb legyen. ( Kevesebb játékosnál túl egyszerű a kiválasztott játékos dolga.) Kellékek: – sorszámozott lapocskák (nálam levél alakúak, más színű a páros és a páratlan számot tartalmazó sorszám) , egy szelet ábrázoló korona és egy sál vagy kendő amivel bekötöm a kiválasztott játékos szemét. A gyerekekkel együtt is meg lehet csinálni, majd a szél fejére felteszem a koronát a gyerekeknek sorban szétosztom a számokat. Osztályteremben ülnek. Kerettörténet: Képzeljétek, el van egy rakoncátlan, mérges kis szelecskénk, aki azzal szórakozik, hogy szétfújja a levelecskéket. A levelek nagyon halkan, csendben ülnek, hogy a szelecske ne találja meg őket, ne tudja elfújni máshova.
  17. A játék menete, játékszabályok: A változat: 1 Megkérem a szelecskét nézzen jól körbe. (többiek ülhetnek, ha kicsi a hely, szabadban körbeállva is lehet) 2 Bekötöm egy kendővel a szemét. 3 Utasítást adok páros vagy páratlan számot mondjon, és megadom melyik intervallumból választhat. 4 A szám kimondása után az a levél aki a számát hallotta helyet cserél valakivel nagyon halkan. 5 Leveszem a kendőt és a szélnek ki kell találni ki változtatta meg a helyét. 6 Ha eltalálja, a szám tulajdonosa az új szelecske és átadja a számát. Ha nem akkor marad a régi. Majd kezdődhet az új kör. Lehet leveleket cserélni. szabály.: az új szelecske nem mondhatja a saját számát!!!!( mert azt adja át)
  18. A játék lezárása: vissza pakolom a bútorzatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: jól működő játék, főleg kisebb korosztály boldogabban játszotta dícséret
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: B változat: Udvarra tervezve: kört alkotva. Kellékek ugyanezek. Nagyon halkan átsétál a levél egyik oldalról a másikra, eközben a szél hallás alapján kell, hogy megérintse. Itt feltétel a csend. Ha sikerül megérinteni cserélnek, itt lehet egyszerre 2 számot is mondani, akkor nagyobb kihívás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: utasítások pl páros vagy páratlan szám, pl tólig határ 5 és 11 között, sál levétele és ismételt felrakása a köv szélre
  22. Egyéb/megjegyzés: : „A” változat: 1-3 osztály, „B” változat: 3-6 osztály
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kapitányné Kálócz Brigitta