A játék neve, címe: Nyulak és a sas
A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés,együttműködési készség fejlesztése, tempó fejlesztése, feladattartás fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy amikor lelépnek a padról óvatosak legyenek, ne legyen lábfejsérülés és a futásnál figyeljenek egymásra, kerüljék az összeütközést, különös tekintettel a kiscsoportosokra. Az eszközök átnézése használat előtt. pl. pad lábai, zsámoly felülete.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 4 tornapad, 1 zsámoly,1 kötél, takaró, nyakláncok a gyerekek nyakában hívóképpel /16 nyuszi, 1 sas/
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: Kinyomtatom a hívóképeket, amiket a gyerekekkel kiszíneztetek kézműves foglalkozás keretében. Elhelyezem a 4 tornapadot kettesével szemben egymással ferdén. Középre teszem a zsámolyt. Az ablak alatti üres helyre elkészítem a fészket a kötéllel körbevett puha takaróból. Kikészítem a nyakláncokat egy tálcára.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A hívóképeket közösen színezik ki a gyerekek egy előzetes foglalkozáson, a kiscsoportosok és középsősök színeznek, a középsősök már ki is vághatják, felragaszthatják egy színes kartonra. A nyaklánc lyukrészébe próbálkozhatnak a zsinór befűzésével.
A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ma egy nagyon izgalmas játékot fogunk játszani. A játék szereplői a nyuszik és a sas. A nyuszik 16an vannak, és 4 házikóban laknak. Miden házban 4 nyuszi lakik. A sas középen ül a szirten és figyeli mikor mennek át a nyuszik egymás házába. Meg akarja fogni őket, hogy elvihesse a fészkébe. Amikor tapsolok és kiáltok, hogy Jön a sas, a nyuszik menekülnek a barátaikhoz a másik nyusziházakba.A sas mindenkit el szeretne kapni és ha sikerül a nyuszit elviszi a puha fészkébe. Csak a taps és kiáltás után szabad helyet változtatni. Az a legügyesebb nyuszi aki utolsónak marad a házában. Megtapsoljuk.
A játék menete, játékszabályok:Egy házban 4 nyuszi lakik,így indul a játék. A másik házba átfutás csak a taps és a kiáltás után kezdődhet. A sas is a kiáltás után indulhat vadászni a nyuszikra. A sas az elkapott nyuszikat a fészkébe viszi, azoknak ott kell maradni a játék végéig. A játéknak akkor van vége, ha egy nyuszi van már csak valamelyik házban.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak 1 nyuszi maradt valamelyik házikóban. A sas beszáll a fészkébe, mi megtapsoljuk a nyuszit, aki végig kitartott.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelem a játékosokat. Megdícsérem a figyelmüket, ügyességüket, azt, hogy betartották szabályokat és vigyáztak egymás biztonságára, arra, hogy ne legyen sérülés. A legvégig kitartó nyuszit, akit nem kapott el a sas tapssal jutalmazzuk. Megbeszéljük mi volt a legjobb a játékban. Mi volt jobb futni vagy elkapni? Minek volt jobb lenni nyuszinak vagy sasnak?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csak tiszta korcsoporttal játszani pl csak nagycsoportosokkal Kópé Klubos foglalkozáson játszani, ahol az 5 óvodai csoportból az összes nagycsoportos játszik Lehet 2 sas is a létszámtól függően Még nagyobb térben elhelyezni a kellékeket megnehezítve ezzel a feladatot
A játékvezető speciális feladatai: Kivárni hogy megértsék a szabályokat. Figyelni arra, hogy ne legyen sérülés, padról leesés, mellélépés, összeütközés futás közben. Ha játék közben durvaság fordulna elő leállítom a játékot, megbeszélem a gyerekekkel a problémát, és a tisztázás után folytatjuk.
Egyéb/megjegyzés: A játék nagyon tetszett a gyerekeknek, nagyon élvezték a játékot. Váltogattuk a szereplőket, lehetett valaki nyuszi is, sas is. Sokszor eljátszottuk, kérték a gyerekek. Amióta eljátszottuk, bevettük a mindennapos testnevelés foglalkozásba is. Udvari kimenetel előtt gyakran játsszuk.
A játékot lejegyezte: Kanyarné Kiss Helga Éva