JÁTÉKRA FEL!

Kalóz Ilona: Károgó

  1. A játék neve, címe: Károgó
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők jól megismerjék egymást. Számfogalom kialakítása, elmélyítése 20-as számkörben.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helycserénél ne lökjék fel egymást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő, számkártyák
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs speciális technikai kellékre, de kényelmesebb a játékosoknak, ha széken ülnek a teremben.
  13. Az előkészítés feladatai: Számkártyák elkészítése, kendő előkeresése, helyszín berendezése, ha szükséges.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt technika, rajzfoglalkozáson minden tanuló készíthet egy számkártyát magának, megbeszéljük, ki melyik számot írhatja.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat körbe leültetem. A játékneve: Károgó. A róka sétál, az erdőben szeretné megfogni a varjút, aki mindig túl akar járni a róka eszén. Kiválasztom a rókát, majd kendővel bekötöm a szemét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe ülnek törökülésben. Kiválasztom a rókát, bekötöm a szemét. A körben ülőknek kiosztjuk a számkártyát. A róka nem tudja, ki melyik számkártya tulajdonosa. 1-20-ig mondhat számot a róka. Akinek a számát mondja, annyit károg, amennyi a kártyáján áll. A rókának ki kell találnia, ki károgott, meg kell neveznie. Ha eltalálja, akkor helyet cserélnek. Ha nem talált újabb számot mond, összesen 3 lehetősége van. Ha sikerül a varjúból róka lesz. Közben a játékosok cserélik a számkártyákat.
  18. A játék lezárása: Én zárom le a játékot: ha már észreveszem, hogy unják.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk azokat a tanulókat, akik elsőnek kitalálták a társaik nevét. Megbeszélem velük, ki hogyan érezte magát a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: El lehet változtatni a hangjukat a varjúknak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A vadász szemének bekötése. Felhívni a játékosok figyelmét, hogy meg ne nevezzék társukat, akinek károgni kell.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kalóz Ilona