A játék neve, címe: Mozdulat postás
A játék pedagógiai célja: A nagycsoportos óvodásaim figyelem és beszédfegyelem fejlesztése. Csapatszellem kialakítása. Együtt játszás öröme.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők létszámától függően az elegendő hely biztosítása nagyon fontos. Akadályok kiküszöbölése.
Résztvevők száma: 15-20 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítés feladatai: A játékot akadályozó tárgyak arrébb helyezése. (pl. asztalok, székek)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek az előkészítés folyamatában (akadályok elpakolása).
A játék megnyitása, nyitánya: Biztosan emlékeztek, milyen sokszor játszottuk a szópostás játékot, amikor a fületekbe súgtam egy szót, vagy mondatot és azt a melletted ülőnek tovább kellett mondanod, és a végén kiderült, hogy jól hallottátok-e amit súgtam. Most a mozdulatainkat fogjuk továbbadni, de nem szabad beszélnetek!
A játék menete, játékszabályok:Most egymás mögé fogunk sorban állni egy karnyújtásnyi távolságra, annyira, hogy mindenki elérje az előtte álló vállát. A sorban én leszek az utolsó. Kitalálok egy mozdulatsort, megkopogtatom az előttem lévő vállát, az megfordul és én bemutatom neki, amit kitaláltam. Aztán visszafordul, ő is megkopogtatja az előtte lévő vállát és ugyanabban a sorrendben, pontosan bemutatja az előzőleg látott mozdulatsort. És ez így megy az utolsó gyerekig.
A játék lezárása: Az utolsó gyerek is bemutatja, amit látott. Én is bemutatom az eredeti mozdulatsort. Összehasonlíttatom és észrevetetem a különbséget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden résztvevőt megdicsérek, megbeszéljük, hogy érezték magukat játék közben. Megköszönöm a részvételt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A cél az, hogy ők is képesek legyenek összetett mozdulatok kitalálására. A játék alkalmazása bármilyen témakörben (időjárás, ünnepek, testünk, stb.)
A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a fokozatosság elvének betartására, az egyéni és életkori sajátosságokra. Elsőre maximum 2 mozdulatot mutatok be. Aztán fokozatosan nehezítek. Betartatom, hogy játék közben nem beszélhetnek.
Egyéb/megjegyzés: A játékot a családtagjaimmal játszottuk le, a kialakult járványhelyzet miatt.
A játékot lejegyezte: Kálmán-Makk Katalin