JÁTÉKRA FEL!

Kálmán-Makk Katalin: Mozdulat postás

A játék neve, címe: Mozdulat postás

A játék pedagógiai célja: A nagycsoportos óvodásaim figyelem és beszédfegyelem fejlesztése. Csapatszellem kialakítása. Együtt játszás öröme.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők létszámától függően az elegendő hely biztosítása nagyon fontos. Akadályok kiküszöbölése.

Résztvevők száma: 15-20 fő, 30 főnél több

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítés feladatai: A játékot akadályozó tárgyak arrébb helyezése. (pl. asztalok, székek)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek az előkészítés folyamatában (akadályok elpakolása).

A játék megnyitása, nyitánya: Biztosan emlékeztek, milyen sokszor játszottuk a szópostás játékot, amikor a fületekbe súgtam egy szót, vagy mondatot és azt a melletted ülőnek tovább kellett mondanod, és a végén kiderült, hogy jól hallottátok-e amit súgtam. Most a mozdulatainkat fogjuk továbbadni, de nem szabad beszélnetek!

A játék menete, játékszabályok:Most egymás mögé fogunk sorban állni egy karnyújtásnyi távolságra, annyira, hogy mindenki elérje az előtte álló vállát. A sorban én leszek az utolsó. Kitalálok egy mozdulatsort, megkopogtatom az előttem lévő vállát, az megfordul és én bemutatom neki, amit kitaláltam. Aztán visszafordul, ő is megkopogtatja az előtte lévő vállát és ugyanabban a sorrendben, pontosan bemutatja az előzőleg látott mozdulatsort. És ez így megy az utolsó gyerekig.

A játék lezárása: Az utolsó gyerek is bemutatja, amit látott. Én is bemutatom az eredeti mozdulatsort. Összehasonlíttatom és észrevetetem a különbséget.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden résztvevőt megdicsérek, megbeszéljük, hogy érezték magukat játék közben. Megköszönöm a részvételt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A cél az, hogy ők is képesek legyenek összetett mozdulatok kitalálására. A játék alkalmazása bármilyen témakörben (időjárás, ünnepek, testünk, stb.)

A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a fokozatosság elvének betartására, az egyéni és életkori sajátosságokra. Elsőre maximum 2 mozdulatot mutatok be. Aztán fokozatosan nehezítek. Betartatom, hogy játék közben nem beszélhetnek.

Egyéb/megjegyzés: A játékot a családtagjaimmal játszottuk le, a kialakult járványhelyzet miatt.

A játékot lejegyezte: Kálmán-Makk Katalin