JÁTÉKRA FEL!

Kállainé Kun Róza Mária: Szókereső – határozók

  1. A játék neve, címe: Szókereső – határozók
  2. A játék pedagógiai célja: Véletlenszerű csoportok kialakítása, ami mégsem csak a véletlen eredménye
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szócédulák, cellux
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Szókártyák elkészítése, a fő csoportok kiragasztása 3 különböző helyre, cédulák elrejtése a teremben (nem szem előtt, de kevésbé „eldugott” helyen, hogy ne ezzel menjen el sok idő).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szókártyák megírásába esetlegesen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Legelőször engedélyt kértem ahhoz, hogy fényképeket készíthessek. Mivel a gyerekek ismerik egymást, így bemutatkozásra nincs szükség. Ismertetem velük a feladatot, részletekben.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Álljatok fel a helyetekről, s induljatok el megkeresni a cédulákat! Mindenki csak 1 darabot keressen meg! – Ha ez megtörtént, nézd meg a 3 főcsoportot jelző cédulákat, amiket a táblán, az ajtón és a szekrényen látsz. – Azonosítsd be a tied, melyik fő csoportba tartozik. Állj oda! – Mondd el a többieknek, miért épp oda álltál!
  18. A játék lezárása: Amint beigazolódott, hogy mindenki megtalálta a helyét, akkor leülnek a padokba csoportonként. – Adjatok nevet a csoportnak! – Válasszatok magatok közül szóvivőt, aki ismerteti a csoport munkáját! (Mivel a foglalkozás a továbbiakban csoportban történik.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csoportok először maguk értékelik saját munkájukat (önértékelés). Ha egyet értek velük, dicsérettel megerősítem; ha nem, akkor korrigálok. De mindenképpen pozitív az értékelés!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszteni nincs értelme, viszont előnye, hogy minden órán új csoportok alakulnak, s a szókártyák megváltoztatásával bármely osztályban, bármelyik tananyagnál használható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályismertetés, a szabályok betartatása, segítségadás a kártyák megtalálásához (Pl.: hideg, hideg, melegszik…)
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szerették ezt a játékot. Valóban játéknak értelmezték, nem is vették figyelembe, hogy ezáltal már gyakorlunk is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/rozika.kallaine/media_set?set=a.209637059389867.1073741831.100010307224548&type=3
  24. A Játékot lejegyezte: Kállainé Kun Róza Mária, (k.rozika@gmail.com)