JÁTÉKRA FEL!

Kalácskáné Pálinkás Piroska: Mi a fontos az őzikének? Mit szeretne az őzike legjobban?

  1. A játék neve, címe: Mi a fontos az őzikének? Mit szeretne az őzike legjobban?
  2. A játék pedagógiai célja: csoport összekovácsolása. Ha egy monoton feladat volt előtte, remekül megmozgathatja őket. Ha sok kisebb csoport van egy osztályban, akkor ez a külső perem gyerekeket is befogadja, beépíti a társaságba. Fejleszti a gyorsaságot, reakció képességet növeli, taktikai feladatokat és tervezést is kialakít. Nem utolsó sorban a természetismeretben tanultak elmélyítésére is alkalmas.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terepviszonyoktól függ, a veszélyességi szintje, de bárhol játszható az erdőben egy kiránduláson, táborban, réten. A gyerekekkel, mikirándulás pihenőjében vagy erdei iskolában is játszottuk, de mivel az iskola udvar nagyon szegényes felszereltségű, ezzel már is elvarázsolhatjuk őket.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csapat két részre osztása , a történet elmondása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők is kitalálhatják a kerettörténetet
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A történet elmesélése, két csoport ellenkező oldalra áll fel
  17. A játék menete, játékszabályok: Amikor felállt szemben a két csoport / Adj király katonát típusú beállásban / elmeséljük a történetet: Az őzike lakóhelye itt az erdőben, mezőben van, sok, sok őzikével találkoztam. —-ez az egyik oldal, ők lesznek az őzikék—– nem tudták eldönteni , hogy mi a fontos nekik, szedjük össze gyerekek, mi nagyon fontos ezeknek az állatoknak: Védelem: Aki azt gondolja, hogy ez a legfontosabb, az terpeszállás, kéz a fej felett háztetőt formál. Terület: Aki azt gondolja, hogy ez a legfontosabb…. az a karjait tárja szét , oldalsó középtartásban Élelem: Aki azt gondolja, hogy ez a legfontosabb…simogassa a hasát körkörösen. Víz, az ivás: Aki azt gondolja, hogy ez a legfontosabb…. emelje fel a fejét a hüvelykujjával csináljon úgy , mintha inna. Ez a négy jel van, amit meg kell jegyeznie mind a két csapatnak. Mindenkinek ezekből kell mutatnia. Természetesen ebben még nincs játék…. -A két csoport jelre megfordul háttal egymásnak. – az őzikék kitalálják, egyesével, hogy kinek mi a fontos -a szemben állók szintén kitalálják , hogy mik lesznek: élelem, víz, terület, vagy védelem… – Nem leshetnek!!!!! Nem láthatják egymással háttal állók a jeleket, mit mutatnak! – A két csoport jelre visszafordul, mutatva a jelüket. – az őzikék felmérik a terepet, és futás, próbálják megszerezni a „fontosnak” tartott saját jelüket a szembeni oldalról.
  18. A játék lezárása: Futással próbálják megszerezni a másik őzike elől. Amit megfogtak, az őzike lesz, ha nem találtak, akkor ők maradnak a táplálék, terület,stb.. oldalon. Izgalmassá akkor válik, amikor sok őzike, kevésre megy vadászni, de mindig élvezetes. A rablásokra vigyázni kell, ne alakuljon ki ráncigálás. Nagyon jól megtanítható vele, a másikra való odafigyelés és a sportszerűség.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalom, ha őzike marad, de nem kudarc a másik oldal sem, hiszen gyorsan le tudják őket vadászni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sok féle kerettörténettel, más állatokkal is működhet. Ki lehet találni más levadászandót is
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a sportszerűségre, ne legyen vita, ne lessenek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon aranyos, amikor már a második körben „összebeszélnek” , hogy mik is lehetnek, az őzikéket megvicceljék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kalácskáné Pálinkás Piroska, (palinkas.piroska@gmail.hu)